zaterdag 19 juni 2021

Opaal met Copic's



Hallo blogbezoekers

Mijn man kreeg voor zijn verjaardag een opaal ketting, hij wist dat hij die zou krijgen
maar ik wilde er toch nog wat speciaal mee doen.

Dus heb ik die opaal met Copic Markers getekend
en er een kaart mee gemaakt.


 Ik heb eerst een schets met potlood gemaakt.

Het is wel oppassen hoe ik aan de gang ga ermee,
makkelijk is het niet om die diepte en speciale kleuren te krijgen.
Ik ben dan maar begonnen met

YG25


 Met E27 ben ik gelijk maar de donkere vlaktes gaan kleuren.
 
 Om de E27 heen, ben ik met E29 randjes gaan maken.
Het moest niet mooi geblend worden,
het ligt helemaal aan de steen hoe ik met de Copic Marker te werk ga.


Dan ga ik verder met de brede streep en wat kleine accenten en neem hiervoor YR27
Bovenin laat ik een randje wit staan.

 
Aan de linkerkant ga ik de YR27 blenden met YR12.

 
Nu neem ik de V20 en ga dat ook een beetje blenden,
daardoor lijkt er toch wat diepte in te komen.


Met B00 en V22 ga ik nu de V20 blenden

Ik ga nu met B05 wat puntjes en kleine vlekjes maken.

Met FBG2 komen er nog meer vlekjes bij.


En nog meer vlekjes😉

nu met FYG1,

wat een mooie felle kleur he!
 
 
Ik ga met RV32 verder, om de vlekjes heen, niet eroverheen!


Nog meer vlekjes met RV34

De laatste vlakte ga ik met E25 opvullen.


 


Nu is het zilver aan de beurt, ik begin met een laagje C00

Dan komt er een lijntje met YR20



Met C2 maak ik nog wat lijntjes en
blend dat met C00

Ik ga zo verder met C4
 
 
en met C6, een beetje blenden, kan maar niet te veel, er moet een contrast in zitten.


Zo doe ik ook het zilver om de opaal heen.
Het leren bandje doe ik ook eerst met C6
en laat in het midden een witte streep staan.

 

Nu neem ik een hele fijne Copic Multiliner 0.03
en ga hele dunne streepjes maken op het leder.


 Dan neem ik een witte Molotow Acrylic Twin en ga nog wat highlights maken.

Ik heb nog wat schaduw met een Derwent Procolor gemaakt,
dan lijkt het echt alsof het op het papier ligt.
 
De kaart zelf heb ik dan eenvoudig gehouden,
en heb dan de ketting eraan gehangen.
 

Het was niet makkelijk om het opaal effect te krijgen, maar vindt hem toch wel goed gelukt.

Mijn man was er ook erg blij mee😉


Bedankt voor het langskomen en tot volgende keer!





 






  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten