donderdag 25 augustus 2022

kleurplaat met Copic Markers

 Deze kleurplaat van Dylusions heb ik ingekleurd met Copic Markers. Het was al weer een tijdje terug dat ik deze fijne markers voor ht laatst heb gebruikt, maar deze kleurplaat leek me een mooie gelegenheid om ze weer eens te voorschijn te halen. 


De kleurplaat is een download in de Dandelionclub en ik heb hem daarom eerst geprint op perfect coloring paper. `Dit papier is geschikt voor Copic Markers. 

Ik begin met de E50 als basis voor de huid. 


Voor de schaduw gebruik ik BV00.


Over de BV00 zet ik E01. Hierdoor ontstaat een mooie warme huidskleur.


Blend daarna de lagen samen met E01.


voor de ogen gebruik ik BV00 en B000.


Daarna gebruik ik B04.


Het bovenste gedeelte van het oog maak ik donkerder met BO6.


Daarna breng ik B39 aan en nogmaals B06 en B000 om de kleuren te blenden.


De paddenstoelen worden roze. Ik begin met RV02.


Daarna gebruik ik RV09.


Daarna ik weer terug naar de lichtste kleur via RV06....


en RV04.


Blend all lagen samen met RV02.


De haren worden oranjegeel. Als 1e kleur gebruik ik hiervoor Y13.


Breng daarna Y15 aan.


En als donkerste kleur Y17.


Blend de lagen weer samen met Y13 en Y15.


De top en de rok krijgen de kleur blauw, dezelfde kleur als in ogen. 
Begin met B0000 en B04.


Daarna B06.


De hertjes worden iets meer oranjegeel dan de haren en de kleding. Hiervoor pak ik eerst de Y17. 





....en daarna de YR16.


Voor de stelen van de paddenstoelen gebruik ik de E000 en E01.


De bladeren en planten maak ik groen. Ik begin met de YG21.


Daarna gebruik ik YG23 en YG25.


Ik breng ook nog wat YG17 aan. Voor het andere groen gebruik ik G02, G05, G09 en G19. 



Voor de achtergrond pak ik de YG01. Voor de grote stukken pak ik de chiselnib zodat ik sneller en gelijkmatiger het stuk kan inkleuren. 


In deze fase breng ik nog wat extra YG01 aan op de G09/19 onderdelen, om de kleur nog iets geler te krijgen. 


Ik breng nog meer YG01, YG13 en YG17 aan in de achtergrond. En voor de oogschaduw neem ik B39,B06, RV06, RV09, Y17 en YR16.


Pak de 100 (black) voor de wenkbrauwen. 


Ik gebruik hier en daar nog een klein beetje kleurpotlood om de kleuren nog iets te verdiepen. 
Ik heb dit keer Derwent Chromaflow gebruikt. 


Als laatste breng ik dan wat witte highlights aan met een marker (Molotov twinmarker) en dan is de kleurplaat af. 



groetjes en tot de volgende maand

Miranda







Geen opmerkingen:

Een reactie posten