vrijdag 5 augustus 2022

Pretty in Pink.....

Hallo Blogvolgers,


Leuk dat jullie weer een kijkje komen nemen op de Blog van Colourstock.

Deze keer wil ik met jullie mijn ervaring delen met de nieuwste telg uit de Derwent familie. Dat doe ik door het tekenen en kleuren van een Mandala, een van de dingen die ik het liefst doe.
Ik geniet van de ontwerpfase, de opzet en het inkleuren van een Mandala & Gemstones.
Hieronder laat ik jullie zien hoe ik deze Mandala heb getekend en ingekleurd.





Wat heb ik gebruikt:

- Roze Schut tekenpapier dat ik vierkant heb gemaakt,
- Passer
- Lineaal
- Derwent gumpotlood & kneedgum
- Graden cirkel
- Derwent grafiet potlood HB
- Molotow Blackliners
- Derwent Chromaflow kleurpotloden:
    - Hot Pink
    - Magenta
    - Salmon
    - Blush Pink
    - Violet
- Witte gelpen
- Gouden gelpen
- Beker lekkere Earl Grey thee




Met behulp van een passer, gradencirkel en een liniaal heb ik de opzet van deze Mandala getekend, nadat ik het midden van het papier met een kruisverdeling heb gemaakt.


Hierna ben ik begonnen om de Mandela verder te tekenen, waarbij ik gebruik gemaakt heb van hulpcirkels en hulplijnen. Het handige gumpotlood gebruik ik om lijntjes die niet naar mijn zin lopen weg te gummen.... en met het kwastje dat een het einde van het gumpotlood zit, veeg ik het gumsel weg.




Met een Molotow Blackliner 0.1 heb ik de out-line overgetrokken en met de Derwent kneedgum de potloodlijnen weggegumd.




Met de Molotow Blackliner kleur ik de delen, waarvan ik nu al vind dat ze zwart moeten worden, in.
In dit geval teken ik ook nog wat lijntjes en bolletjes in verschillende delen.




Met de nieuwste telg uit de Derwent familie, de Chromaflow kleurpotloden, heb ik de eerst van de 9 "Gemstones" die deze Mandala telt ingekleurd.

Ik heb hiervoor de volgende kleuren gebruikt: Hot Pink, Magenta, Salmon, Blush Pink & Violet.




Wanneer ik een Mandala ga inkleuren, werk ik altijd van binnen naar buiten, zo blijf ik overzicht houden wat er met de kleuren gebeurt.




Stapje voor stapje komt er meer kleur in de mandala, nog steeds de kleuren Hot Pink, Magenta, Salmon, Blush Pink & Violet.
Af en toe even rust nemen met een beker lekkere Earl Grey thee om te bedenken wat de volgende stap zal zijn.



Met een gouden gelpen heb ik al hier en delen goud ingekleurd, zodat de Mandala wat "shine" krijgt.



Vervolgens het laatste rondje  ingekleurd met Magenta, Hot Pink en Blush Pink 



Ja, en nu zijn de "Gemstones" aan de beurt. hierbij ben ik begonnen met een stukje te kleuren in Salmon, daaromheen Blush Pink, vervolgens Magenta en Hot Pink. De kleur Violet heb ik gebruikt tegen de buitenrand aan, om zo wat meer diepte in de "Gemstones" te krijgen.




Voordat ik met een witte gelpen de highlights in de "Gemstones" heb getekend, heb ik de aderen in de stenen getekend met Hot Pink.





Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren om een keer een Mandala met "Gemstones" in te kleuren en te genieten van dit proces.
Ik vond de Chromaflow kleurpotloden een zeer prettig potlood om een Mandala met "Gemstones" te kleuren.... een aanrader.


Mocht je binnenkort wellicht op vakantie gaan en niet veel mee kan/wil nemen aan creatieve materialen; deze blog laat zien dat je met wat kleurpotloden, tekenpapier, een fineliner, potlood en gum ook lekker aan de slag kan.

Geniet van deze mooie zomer en tot 5 september.


  Nu jullie toch op de blog van Colourstock zijn beland, kijk daar ook nog eens rond. Mijn collega bloggers hebben hele mooie inspirerende blogs voor jullie geschreven.

Kijk ook eens op de Instagram van Colourstock, @ColourstockBenelux. Hier staan nog veel meer inspirerende voorbeelden, gemaakt door de bloggers van Colourstock.

Ook de facebookpagina van Colourstock staat vol met inspirerende voorbeelden. Deze FB pagina wordt op ook gebruikt om weetjes mbt de Colourstock materialen te publiceren.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten