maandag 1 augustus 2022

Bloem met Derwent Chromaflow

 Hallo allemaal,

Het is al weer augustus en dat betekend dat er weer vele bloemen in bloei staan. Ik heb mij hierdoor laten inspireren en heb op Unsplash een mooie bloem gevonden die ik heb getekend en gekleurd met de Derwent Chromaflow potloden.

Hieronder laat ik in stappen zien, hoe ik deze bloem heb getekend en gekleurd.


Ik heb de achterkant van de foto ingevoegd met een turquoise kleur Pan Pastel, de foto omgedraaid en de foto overgenomen op Schut Tekenpapier (met de rode voorkant)
Met de kleuren 0200 Amber Gold, 0300 Golden Sun, 1700 Foliage, 1530 Cactus en 0110 Sunflower heb ik de groen gele bladeren gekleurd.


Ik begin met een dun laagje Cactus, daarover heen een laagje Sunflower, dan breng ik wat Amber Gold aan, gevolgd door Foliage. En sluit weer af met Sunflower en Amber Gold.
Ik heb deze kleuren gebruikt, maar je kunt natuurlijk ook een andere mooie kleuren combinatie gebruiken, precies wat jij wil.

Voor de schaduw plekken gebruik ik de kleur 1540 Obsidiaan Green.
Voor de blauw gekleurde blaadjes gebruik ik als eerste laagje de kleur 1310 Glacier Blue, met daarover de kleur 0020 Parmesan.
De overige kleuren die ik gebruik zijn :
0700 Salmon en 0110 Sunflower

Ook gebruik ik de kleuren 1230 Perlwinkle en 1210 Lapis Blue. Kleur op gevoel en geniet van het proces en deze mooie en fijne potloden van Derwent.


Hierbij een overzicht van de door mij gebruikte kleuren.


Omdat ik rechtshandig ben werk ik van links boven naar rechtsonder, met een blaadje tussen mijn hand en mijn werk, zodat de lijnen niet te veel vervagen.
Zo kom ik steeds verder met deze bloem en ontstaat er een steeds mooier geheel.


Ik maak eerst de hele bloem af en als laatste kleur ik het lieveheersbeestje.



Het lieveheersbeestje kleur ik met de volgende kleuren :
0500 Scarlet
0430 Red Orange
2400 White
2300 Black


Hier en daar werk ik de bloem nog wat bij en dan is dit het eindresultaat. 
Hierna verwijder ik de tape rondom.


En dan is dit het eindresultaat. Een mooie zomers gekleurde bloem met een lieveheersbeestje.

Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren om ook aan de slag te gaan met deze fijne Derwent Chromaflow potloden.

Graag tot de volgende keer,









1 opmerking:

  1. Het is weer schitterend gedaan meidje, een top creatie, liefs......

    BeantwoordenVerwijderen