zaterdag 8 oktober 2022

Afdrukken maken met Copic Various Ink en Lift Ink op aquarelpapier

 Hoi allemaal,

Het is weer een nieuwe maand, dus ook weer een nieuw projectje van mij. 

Vandaag ga ik spelen met de Copic Various Ink. Met behulp van de Lift Ink wil ik afdrukjes gaan maken op aquarelpapier.


Wat heb je nodig:
Copic Various Ink: W3-R17-Y35_YG25-B02
Blending tool met viltjes
Activater of Alcohol 96%
Handblazer
Evt. Heattool
Lift Ink
Brayer
Yuppo papier
Aquarelpapier
stukje printerpapier
blending sponsje
Zwarte en groene stempelinkt.
bijv: Versafine Clair Nocturne en Elements Olive
Stempels naar keuze
Zwarte en Witte acrylmarker Molotow ONE4ALL


Zorg dat alles klaar ligt. We beginnen op het Yuppo papier van 10 x 20cm.


Begin met het aanbrengen van enkele druppels inkt op je blad. 
Gebruik hiervoor de kleuren W3-R17-Y35


Breng op de inkt Activator of alcohol aan en gebruik de blower om de inkt uit te laten waaieren.


Breng indien nodig nog meer inkt en alcohol aan en verspreid dit weer met de blower.


Je werk ziet er dan ongeveer zo uit.


Droog dit voorzichtig met een heattool of laat het aan de lucht drogen.


Pak nu je blending tool met viltje en breng daar een aantal druppels YG25 op aan.


Plaats je viltje op willekeurige plekken op het papier.


Herhaal dit met een schoon viltje en Y35.


Je blad ziet er nu zo uit.


Pak nu de Lift Ink en zet bovenaan je blad een streep met deze vloeistof.
Met je brayer verspreid je dit naar beneden. Niet te veel keer, maar een keer of 2, 3 kan wel.


Pak je Aquarelpapier erbij en leg die op het Yuppo. 
Druk met je hand overal goed aan en haal het papier eraf.
Dan is dit het resultaat.


Deze stap kan je dan nogmaals doen.
Breng Lift Ink aan en rol met je brayer naar beneden.
Maak opnieuw een afdruk.


Het leuke is dat je de basis op het Yuppo papier nu gewoon nog een keer kan gebruiken.
Dit keer breng ik op een schoon viltje B02 aan en dep op het Yuppo.


Dan ziet je Yuppo er zo uit.
Breng nu ook weer Lift Ink aan en uitrollen met je brayer naar beneden.


En zie, een totaal andere look als afdruk.


Hier een aantal van de gemaakte afdrukken.
Ik ga werken met de derde afdruk van links, omdat ik een herfst tafereeltje ga maken.


Van een velletje printerpapier scheur ik een stukje af dat ik ga gebruiken om een grond te creëren.
Gebruik hiervoor een sponsje en de Olive van de Elements inkt.


Stempel de paddenstoelen op de gemaakte grond met zwart. Houd indien nodig je printerpapier eronder .


De Konijntjes ook stempelen met zwart.
De bladeren stempelen met Olive groen.


Gebruik de acrylmarkers om diepte aan te brengen in de konijntjes en paddenstoelen en teken de nerven van de bladeren ermee.
Onder de paddenstoelen maakt ik wat grond duidelijker met de zwarte acrylmarker en tekende ik wat grassprietjes.


Tot slot plak je de tekst erop of stempel je die erop.

Dit was mijn bijdrage voor deze maand. Ik zou het leuk vinden om  jullie creaties te zien die je maakt met deze techniek. Zet hem in onze FaceBookgroep. 

Tot de volgende keer,

groetjes Marianne

1 opmerking:

  1. Heel mooi en gaaf werk. Een duidelijke uitleg bij dit project. Dankjewel hiervoor. Echt schitterend mooi.!!

    BeantwoordenVerwijderen