zaterdag 1 oktober 2022

Herfstbladeren met Daniel Smith Watercolours

 Hallo allemaal,

Oktober staat voor de deur, dus de herfst is ook in aantocht. Ik liet mij hierdoor inspireren en vond op Unsplash een foto van herfst bladeren.


Deze bladeren heb ik geschilderd met mijn Daniel Smith Watercolours. Ik laat je hieronder zien hoe ik de bladeren heb gekleurd.

Met een gele Pan Pastel heb ik de bladeren overgenomen op Clairefontaine Aquarelle Watercolour Hot Pressed 300 grams papier.

Met de volgende Daniel Smith kleuren heb ik dit blad gekleurd : Aureolin (cy), Burgundy Red Ochre, Lunar Red Rock, Chro. Green Oxide en Deep Sap Green.


Omdat het tweede blad nog nat is, sla ik een blad over en kleur ik het vierde blad met Perm. Yellow Deep, Mayan Orange en Lunar Red rock. Ik begin nat op droog en ga dan nat-in-nat verder. 


Als het vierde blad naar mijn zin is, sla ik weer een blad over en ga ik met het een na laatste blad verder. Deze wordt roder dan de andere bladeren en hiervoor heb ik Perylene Red en Mayan Orange gebruikt. Voor het steeltje gebruik ik Lunar Red Rock.


En dan ga ik verder met het eerste blad. Hierbij heb ik nat-in-nat gewerkt met Sap Green, Green Apatite, Purperite, Aureolin, Shadow Violet. Het wordt al een mooi herfstig geheel met deze kleuren.


Het vijfde blad maak ik geel bruin. Hiervoor gebruik ik Aussie Red Gold, Mayan Orange en Lunar Red Rock. En ook echt fijn papier om op te werken.

Het derde blad kleur ik met Isoindoline Yellow, Mayan Orange, Lunar Red Rock en Burgundy Red Ochre. 

En voor het zesde blad heb ik weer mooie rode kleuren gebruikt, Carmine, Perylene Maroon, Shadow Violet en Lunar Red Rock


En nu alle bladeren gekleurd zijn, kleur ik het touwtje waaraan ze hangen met Burgundy Red Ochre.

Ik hoop dat ik jullie weer heb kunnen inspireren en graag tot de volgende keer.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten