vrijdag 28 oktober 2022

Halloween Gnome met Copic Markers


Goedemorgen,

Ik ben voor jullie aan de slag gegaan met een leuke digi van Lee Holland Art met de naam Halloween Gnome. 
Rond deze tijd van het jaar vind ik dit thema toch altijd wel leuk om mee te werken. Dit komt misschien ook door de mooie oranje tint die je dan makkelijk kunt gebruiken en die me aan de herfst doet denken. De natuur vind ik ook altijd zo prachtig in deze periode!

Ik heb het kleurwerk gedaan met mijn Copic Markers, mijn all time favourite qua kleur medium.

Ik ga jullie deze keer stap voor stap zien hoe ik de pompoenen heb ingekleurd.


Ik ben begonnen met de lichtste kleur, de YR21
Daarna pakte ik de YR16
Die blende ik wat verder uit met de Yr15
En daarop zette ik nog een klein randje YR12

En als laatste pakte ik weer de lichtste kleur, de YR12. Ik kleur bijna nooit in 1 laag alles gedekt in, ik laat vaak een stukje wit.

Maar ik was niet echt tevreden over die kleur, veel te licht naar mijn mening. Dus na een duik in mijn Copic Markers begon ik vrolijk met een tweede laag.


Ik voegde nog twee kleuren toe, de YR27 als donkerste kleur en daarna de YR68.
Hierna pakte ik weer mijn eerste reeks, eerst de YR16 en daarna de YR15


Daarna de YR12 en met de lichtste kleur, de YR21 heb ik de pompoen nu helemaal ingekleurd.
Door zo te werken blijft het lichte punt ook echt mooi lichter.

Het steeltje van de pompoen kleurde ik met de E13, E15, E25, E27 en de E29.
Op de laatste foto zie dat het groepje pompoenen helemaal is ingekleurd.


Ik kleurde niet alléén de pompoenen in, maar natuurlijk de hele digi.

Ook daarvan heb ik een lijstje met kleurennummers voor jullie 

Handen en neus - E000, E00 en E21
Muts paars - BV000BV11, BV13, BV34 en V17
Muts groen - YG11, YG13, YG17, Bg13 en BG49
Ballon paars BV11, BV13, BV34, V17, V06 en V09
Ballon groen - YG11, YG13, YG17, Bg13 en BG49
Baard en bond - W00, W0 en W1
Kleren en spinnetje - T2, T4 en T6
Gras - YG01, YG23, YG07, G7, G17 en G19


Ik houd de laatste tijd van 'simpel' en heb alléén nog een tekstje erbij gestempeld met stempeltje van My Favorite Things en de digi afgemat op zwart en wit cardstock.

Ik hoop dat ik jullie heb weten te inspireren en zijn er vragen, dan stel ze gerust.

Voor nu een hele fijne vrijdag en graag tot de volgende keer!












 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten