dinsdag 1 november 2022

Herfst pompoen met Daniel Smith watercolours

 Hallo allemaal,

Het is al weer november en ik ben lekker aan de slag geweest met mijn Daniel Smith watercolours. Op Unsplash heb ik een foto gevonden die mij inspireerde.

Ik heb de foto overgenomen door op de achterkant van de fotoprint met potlood te krassen en daarna draai ik de print om en neem de belangrijkste lijnen over op Hot Pressed Baohong Artist Watercolour paper.

Hieronder laat ik in verschillende stappen zien, hoe ik dit tafereel heb geschilderd.


Ik begin met het overnemen van de foto op het Baohong papier.


Ik begin nat op droog met de kleur Pyrrol Orange, en kleur de pompoen.


Met de kleur Mayan Orange ga ik over de Pyrrol Orange, ook als deze nog niet helemaal droog is. Ik zorg dat de "naden" zichtbaar worden. Dit doe ik door met een klam natte penseel langs de naden te vegen en daardoor haal je weer wat aquarel weg en maak je de plek lichter.

De binnenkant van de mond heb ik gekleurd met Isoindoline Yellow, dit is een eerste laag.


De schaduw effecten breng ik aan met de kleur Hematite Violet Gen. Hier en daar gebruik ik ook de kleur Sepia voor de wat donkere schaduwen.


De ogen, neus en mond kleur ik verder met de kleuren Perm. Yellow Deep en Quin. Deep Gold. 
Met water verdun ik de kleuren op sommige plekken.
Hierna breng ik tape aan rondom de afbeelding.


De kist onder de pompoen kleur ik met Hematite Violet Gen, een hele mooie kleur. Ook hier gebruik ik de kleur Sepia bij voor de naden en schaduwen. Onder de pompoen breng ik ook nog een rode Perylene Maroon kleur aan.


De donkere schaduwen geef ik kleur met Sepia. 
De pompoenen tegen de kist aan kleur ik met Pyrrol Orange, Mayan Orange, Perm. Yellow Deep, Quin. Deep Gold en Hematite Violet Gen.


Voor de achtergrond gebruik ik Lunar Black en Indigo. De vloer kleur ik met Lunar Black, Quin. Gold, en Quin. Burnt Orange


Een close up van de pompoen laat zien hoe ik deze gekleurd heb.


Als ik de tape weggehaald heb, ontstaat er een mooie witte rand.
Dat maakt de creatie nu helemaal af.


Dit is de creatie van iets dichterbij. Op de pompoen heb ik met een witte gellpen wat lichte plekje aangebracht. Zo lijkt er meer glans op de pompoen te ontstaan.


Ik heb de creatie ingelijst. Zo komt het nog beter tot zijn recht.

Ik hoop dat ik je heb kunnen inspireren om ook een leuke herfstcreatie te maken met de Daniel Smith watercolours.
Graag tot de volgende keer!














Geen opmerkingen:

Een reactie posten