dinsdag 8 november 2022

PanPastel achtergrond met daarop met Copic Markers gekleurde bloemen.

 Hoi allemaal,

Al weer een maandje geleden dat ik hier een bericht maakte. Vandaag een nieuwe post waarin ik ga werken met PanPastel en Copic Markers.


Wat heb je hiervoor nodig:
Papier: Rode Schut 225 gr.
PanPastel: 220.3 Hansa Yellow Shade
680.3 Bright Yellow Green shade
520.5 Ultramarine Blue
580.5 Turquoise
010 Colorles Blender
Sponge Angle Round 
Memento stempelinkt
Copic Markers: B29-26-23-01
YG67-25-13-00
G07-05-02-000
BG49-15-11-000
Copic Multiliner Black BS
Perfect Coloring Papier
Fixative
Achtergrondstempel (ik gebruikte SL-ES-Stamp322)
Versamark


Begin met het inkleuren van de bloemen voor op de achtergrond.
Leg je papier (PCP Perfect Coloring Paper) in de stempelhulp en stempel met Memento je stempel. Laat deze drogen voor je gaat kleuren.


Kleur de bloem blad voor blad. Geef het blad eerst een laagje met de lichtste kleur zodat het vlak al wat nat is. Hierdoor blenden de kleuren beter.
Begin daar waar het het donkerst moet zijn met de donkerste kleur. De tweede kleur breng je aan gedeeltelijk over de donkerste kleur en iets verder.  De volgende kleur ook op een stukje van de vorige kleur en iets verder. Met de lichtste kleur blend je het geheel naar wens.


De blauwe bloem is klaar.


Bij de volgende bloem herhaal je de werkwijze zoals hierboven beschreven.


De tweede bloem is nu ook klaar.


Ook voor de groene bloem geldt de werkwijze zoals voor de vorige bloemen.


En ook voor de laatste bloem herhalen we het voorgaande.


Nu zijn de vier bloemen klaar en gaan we de achtergrond maken.


Dit zijn de kleuren die ik gekozen heb.
Gebruik hiervoor het Rode Schut papier.


Begin met 520.5 Ultramarine . Kies een hoek en werk van daar uit verder.


Vervolgens neem je 580.5 Turquoise en bewerk een aantal vlakken op je papier.


Daarna doe je hetzelfde met 680.3 Bright Yellow Green Shade.


En tot slot op de laatste overgebleven stukjes de 220.3 Hansa Yellow Shade.


Om nu alle kleuren mooi met elkaar te laten blenden neem ik een sponge met 010 Colorles Blender en ga ik over de hele achtergrond om de kleurovergangen mooi te maken.


Om het geheel niet meer af te laten geven, fixeer ik het met het fixative.


Leg je achtergrond in een stempelhulp.
Leg de stempel op de juiste plek. Doe de klep van de stempelhulp dicht en weer open.
De stempel zit nu op de deksel. Beïnkt deze met Versamark en maak een afdruk.


Pak nu je spons met de kleur die je wenst. Ik pakte die met de Ultramarine Blue. Daar deed ik geen nieuwe PanPastel op. Meestal zit er nog genoeg aan je spons. Dep met je spons over de stempelafdruk en hij komt tevoorschijn. Het lijkt wel toveren...


Zo ziet het er dan uit.


Knip de ingekleurde bloemen uit. Werk de knipranden mooi af met de zwarte Copic Multiliner BS.
Dat is mooier dan die witte randjes blijven zien.


Daarna plakte ik de achtergrond op een groene ondergrond en dat geheel weer op een zwart stukje cardstock.
Plak dat weer op een witte dubbele kaart en je hebt een mooie kaart om te versturen.

Dit was het voor deze keer en ik hoop jullie weer te zien bij mijn volgende creatie.

Groetjes Marianne



Geen opmerkingen:

Een reactie posten