zaterdag 5 november 2022

Derwent paint pan sets

Hallo Blogvolgers,


Leuk dat jullie weer een kijkje komen nemen op de Blog van Colourstock.

Deze keer iets heel anders dan jullie van mij gewend zijn, 
Ik heb mijn Derwent paint pan sets gebruikt.

De mooie herfst kleuren van mijn wilde wingerd in mijn tuin waren de inspiratie bron. 

Hieronder laat ik stap voor stap zien hoe ik dit aquarel gemaakt heb.


Wat heb ik gebruikt:

- Blauwe Schut aquarel papier 
- Derwent gumpotlood 
- Derwent grafiet potlood HB
- Copic multiliner 0.1
- Derwent paint pan set Graphitint
    - Autumn Brown
    - Meadow
    - Port
    - Dark Blue
- Derwent paint pan set Pastel
    - Lemon
    - Peach
    - Coral
    - Pink Orange
- Vincent penselen 330 uitgelezen Kolinsky nrs. 2, 4 & 6


- Beker Earl Grey thee, om van te genieten tijdens het tekenen. 



Ik ben begonnen met alle spullen die ik nodig heb klaar te zetten op een plek waar ik ze een paar dagen achter elkaar kon laten staan om het papier tussen de de verschillende stappen goed te laten drogen.
ik heb de bladeren nagetekend met een Derwent grafiet potlood HB en waar nodig Derwent gumpotlood gebruikt.



Vervolgens heb ik een van de bladeren nat gemaakt en het er met een Vincent penseel nr. 4 de kleur Autumn Brown uit de Graphitint set in laten lopen.



Dit heb ik ook met het andere blad gedaan en daarna met de kleuren Meadow, Lemon en Peach wat meer kleur schakeringen ingebracht.
Dit heb ik goed laten drogen.



Nadat de eerste 2 bladeren droog waren heb ik met Autumn Brown, Meadow, Lemon en Peach de kleuren iets dieper gemaakt.
vervolgens heb ik een mengsel van Autumn Brown, Coral en Dark Blue een wat donkere kleur gemaakt die ik gebruikt heb om sommige plaatsen nog wat donkerder te maken. Ook dit heb ik laten drogen.



Hierna was het 3e blad aan de beurt. Dit blad heb ik ook eerst helemaal nat gemaakt en heb ik er Lemon en Peach in laten lopen.



Vervolgens heb ik Autumn Brown gebruikt om op sommige plekjes dit blad wat donkerder te maken. Een heel klein beetje Meadow aan de onderkant erbij gedaan om er iets groen in te krijgen.



Met het eerder gemaakte mengsel heb ik ook dit blad nog wat donkerder gemaakt en de nerven van blad 1 erin getekend.
Voordat ik aan de nerven van de bladeren ben begonnen heb ik alles weer heel goed laten drogen om te voorkomen da de verf uit zou gaan lopen.



Ook de nerven van de andere 2 bladeren zijn erin getekend met het mengsel van 
Autumn Brown, Coral en Dark Blue. Ik heb hiervoor het Vincent penseel nr 2 gebruikt.
Daarna heb ik de stelen van van de bladeren erbij geschilderd.



Soms ben je zo lekker bezig dat je vergeet om een foto te maken van het proces... in dit geval hoe ik de donker blauwe achtergrond heb gemaakt.

Ik heb met een Vincent penseel nr 6 en schoon water de achtergrond nat gemaakt en er vervolgens Dark Blue in laten lopen. Met een schoon penseel heb ik de kleur een beetje verdeeld over de achtergrond en waar nodig nog wat extra Dark Blue bijgevoegd.



Nadat alles weer lekker droog was, heb ik met het Vincent penseel nr. 6 met schillende kleuren spetters aangebracht.



 


Geniet van van het maken van mooie creaties en tot 5 december .

Liefs Wilma




  Nu jullie toch op de blog van Colourstock zijn beland, kijk daar ook nog eens rond. Mijn collega bloggers hebben hele mooie inspirerende blogs voor jullie geschreven.

Kijk ook eens op de Instagram van Colourstock, @ColourstockBenelux. Hier staan nog veel meer inspirerende voorbeelden, gemaakt door de bloggers van Colourstock.

Ook de facebookpagina van Colourstock staat vol met inspirerende voorbeelden. Deze FB pagina wordt op ook gebruikt om weetjes over de (nieuwe) Colourstock materialen te publiceren.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten