dinsdag 13 juni 2023

Hortensia

 Hallo bloggers,

Maand juni op naar de zomer, de Hortensia's komen volop in bloei en daarom vond ik het leuk om een creatie te maken met een Hortensia.


Wat heb je allemaal nodig: Stamp L M 389 Studiolight, Ludiec SU-00694 A-Jar.

Stempelhulp, maskpapier, stempel inkt: Shadad Lilac, Forest Most.

Aquarelpapier Baohong 300  grams. Penselen.

Aquarelverf Daniel Smith :Payns Grey, Deep Sap Green, Sap Green, Rose Ultramarine, Cobalt Violet, Wisteria, Carbazole Violet.

Kleur Potlood Grijs Tint.


Stempel de bloem met de inkt Shaded Lilac en de bladeren met Forest Moss


Stempel op maskpapier en knip deze uit en plak op de bloem zodat je nu de vaas kan stempelen.

Breng op de vaas stempel wat Payns Grey verf aan en stempel hiermee. 

Met de Payns Grey schilder ik de vaas in beetje spelen met de verf en water.


Met de Deep Sap Green en de Sap Green schilder ik de bladeren.



Hier ben ik de tussen stap vergeten te foto graveren, maar de basis laag is met de Wisteria kleur deze kleur heb ik heel licht aan gemaakt en heel de bloem in gekleurd.

Daarna ben ik met de verschillende kleuren de bloem gaan doen, dit is wel een geduld werkje.

Als laatste heb ik de achtergrond met de Payns Grey gedaan om een soort tafel te maken waar de bloemen op staan. Met de kleurpotlood heb ik rondom het vaasje wat extra kleur aan gebracht.

Er zitten nog wat kleine bloemetjes stempel er bij die heb ik ook gestempeld zodat het net lijkt of ze er af vallen. 


Ik hoop jullie weer wat geïnspireerd te hebben, hopelijk krijgen we een mooie zonnige zomer waarin de Hortensia's mooi tot zijn recht komen.


 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten