woensdag 9 augustus 2023

Gelliplate Flowers

 Hallo Allemaal, 

vandaag weer aan mij de eer om jullie te inspireren met wat moois.

Dit keer heb ik gebruik gemaakt van de gelliplate.



Ik heb een aquarel papier 300 grams genomen, hier op heb ik de bloemen stempel gedrukt met versafine clear inkt. Vervolgens heb ik op maskeer papier nog een zelfde stempel afdruk gemaakt en deze uitgeknipt en over de stempel afdrukken geplakt die ik op mijn aquarel papier had gestempeld. in mijn geval 2 x. Om te voorkomen dat wanneer ik mijn papier boven op de gelliplate druk de inkt ook in mijn stempel afdruk komt, plak ik deze dus af met maskeer tape.

op de gelli plate heb ik een 3 tal kleuren distress oxide inkt aangebracht en licht uitgerold, anders zie je die vierkante afdrukken van het stempel blok zo. Vervolgens er nog beetje water druppels zo uit de hand er op gegooit voor een speels effect.

Mijn aquarel papier met afdruk stempel en maskeer papier heb ik onderste boven op de gelliplate gedrukt waardoor de inkt op mijn papier komt ( en dus niet op de stempelafdruk omdat deze afgeplakt is met maskeer papier)

Is de afdruk naar wens dan kun je achtergrond stempels gaan plaatsen, je laat de maskeer tape vooralsnog zitten.

Rondom het maskeer papier ( dus je stempel) ga je met een blender tool 1 van de gebruikte kleuren rondom aan brengen voor een speels effet.

Met minimale middelen en je gelli plate heb je een prachtige journal pagina of kaart gecreeerd.


Creatieve Groet,

Carla van Dam



Geen opmerkingen:

Een reactie posten