dinsdag 1 augustus 2023

Bloemen maken je blij (met Molotow Sketchers)

 Hallo allemaal!!

De zomer is volop in gang, al is dat soms niet zo te merken buiten. 

En wat is er dan heerlijker dan het tevoorschijn halen van wat teken en kleur spullen om een aantal mooie bloemen te tekenen!

Dat ben ik gaan doen!


Hieronder zal ik in stappen laten zien hoe ik deze bloemen kaart heb gemaakt.


Op Pinterest ben ik op zoek gegaan naar wat inspiratie, en ben ik met een Derwent Line Marker 0.3 een aantal bloemen gaan tekenen. 
Heerlijk gedachteloos scribbelen, puntjes en streepjes zetten tot je tevreden bent.


Ik geef hierna alles kleur met de fijne Molotow Sketchers. Deze markers zijn heldere, lichtechte en UV bestendige kleurmarkers.
Met een BL600 Black kleur ik de achtergrond in (bij nader inzien kun je dit beter achteraf doen)


Voor de bloemen begin ik met kleur P160 Shockpink Mi. Ik zet met deze kleur in het hart van de bloem aan en met een waterpenseel verdeel ik de kleur verder over het blad.


En zo ga ik verder. Ook et ik kleur aan op een plastic sheetje en neem daar kleur vanaf om de bladeren kleur te geven.


Voor de linker bloem gebruik ik de kleuren PL185 Lilac, PL190 Lavender Light en PL 195 Lavender Mid, en ga ik net zo te werk als de eerste bloem. 
Donker aanzetten en uitwerken naar lichtere kleuren.


De bladeren geef ik kleur met YG385 Grass Green en K410 Mustard.


De laatste bloem geef ik de kleur R065 Coral Light. Deze kleur zet ik aan op een plastic sheetje en dan kleur ik de bloem hier vanaf in. 
Op de plekken waar ik schaduw wil breng ik meerdere lagen over elkaar aan en gebruik ik minder water.


En dan is dit het eindresultaat van een paar uurtjes heerlijk tekenen en kleuren.
Een mooie kaart om te versturen.


Hopelijk heb ik je kunnen inspireren om ook aan de slag te gaan met de Molotow Sketcher Markers. Een heerlijke marker op waterbasis in 120 kleuren!

Graag tot de volgende keer!














Geen opmerkingen:

Een reactie posten