woensdag 13 september 2023

Herfst

 

Hallo bloggers,

Het is officieel meteorologische herfst, maar terwijl ik dit aan het maken ben is het buiten 30graden.

Heerlijk die warmte , mooie zons opgang in warme kleuren dit bracht me op het idee om een herfst tafereeltje te maken.

Wat heb ik gebruikt: penny black stempel Birch Grove40-907

Daniel Smith aquarelverf  cadmium Red Medium Hue, Ultramarine Blue,

Azo Yellow, en Payns Grey

Baong Aquarelpapier ronde pons watervaste inkt, 


Ik ben begonnen met stempelen en een rondje geponst voor de zon.


Ik heb deze keer gekozen voor 4 kleurtjes rood geel en blauw en grijs en met deze kleuren probeer ik de herfstkleuren te maken. Als eerst met geel en wat rood voor om de zon.


Daarna met blauw in verschillende gradatie,s en klein beetje grijs de lucht gemaakt.


Met geel en blauw wat groen tinten en een beetje rood erdoor maak je bruin. Achter de bomen schaduw

En voor de bomen bruin/ groen aan gebracht.

Tussen de bomen probeer ik het licht te laten.



Breng steeds kleur aan laagje voor laagje zo breng je diepte aan.

De bladeren van de bomen heb ik geprobeerd herfst kleuren te creëren met rood geel en een bruintint die ik weer heb gemaakt. 
Met de grijs heb ik tussen de bomen en onder de bomen schaduw aan gebracht. De bomen zelf is ook weer met een bruin tint en wat grijs er door.
Zo kan je met 4 kleuren toch heel veel kleurtjes maken. 


Dit is dan het uiteindelijke resultaat.

Ik hoop jullie weer geïnspireerd te hebben en ga ook eens aan de slag met de primaire kleuren, door dit te doen leer je veel.

Ik heb er nog 1  gemaakt met de warme primaire kleuren en die is zo geworden


Heel veel plezier en tot de volgende keer



                                                                              


Geen opmerkingen:

Een reactie posten