zondag 15 juni 2014

Flowers

Hallo allemaal,
Ik ga jullie de bovenstaande kaart omschrijven die ik met 


schilderstape, panpastel, embossingpoeder, mica en stempels heb gemaakt.


Allereerst beplak je een stuk cardstock van 13 x 13 cm met diverse stukjes schilderstape. Het maakt niet uit hoe je ze opplakt als het maar helemaal bedenkt is met de schilderstape. De randen kun je naar achter plakken of afsnijden.


Nu ga je met panpastel het geheel een kleurtje geven. Ik ben in het midden begonnen met de lichte kleur en naar buiten toe steeds donkerder. Daarna even goed fixeren.


Na het drogen van de fixatie zet je een leuke stempel van, in dit geval een boom, met Versamark en bestrooi hem met zwarte embossingpoeder. Daarna verhit je het. Er kunnen tijdens het verhitten hoekjes van de tape iets loslaten maar die kun je zo weer vastdrukken.


Dan ziet het er zo uit.
Nu snijd je een stuk mica van 13.5 x 30 cm.
Deze vouw je dubbel op 13,5 cm. Er is dus een oversteek van mica.
Dit heeft een reden en komt later in de omschrijving.
Op dit stuk mica stempel je met Stazon op de langste kant stempelinkt een leuke tekst.
De vouw van het mica heb je aan de bovenkant.


 Dan ziet het er zo uit.


Nu snij je een stuk cardstock van 13,5 x 13,5 cm.
Plak aan de binnenkant van het mica de achtergrond met het schilderstape
en plak aan de buitenkant het stuk cardstock. Dit kun je makkelijk met dubbelzijdig tape.
Als je het goed hebt is de voorkant van het mica langer. Dit is om de kaart wat rechter te laten staan. Heb je hele dikke mica dan kun je het ook gewoon 13,5 x 13,5 houden.


Om de vouw in de mica stevig te laten heb ik er twee nietjes door gedaan Hierboven zie je de kaart vanaf de bovenkant.


De nietjes heb ik met een leuk kantje verstopt en aan de voorkant heb ik nog wat bloemen geplakt.
Zo krijgt je schilderstape achtergrond een leuke bestemming.

En dit zijn de panpastel kleurtjes die ik hiervoor gebruikt heb:

 






6 opmerkingen: