zaterdag 21 juni 2014

Multiliners en Copics

Hallo bloglezers,

ik heb dit keer mijn Copic markers tevoorschijn gehaald om te gebruiken bij mijn doodlewerkjes, die ik maak met de multiliners. Ik heb hier gebruikt de zwarte Multiliners Classic maat 0,1-0,3-0,5 en 1,0. Vooraf wist ik dat ik het werk met Copics een kleurtje wilde geven, daarom heb ik gedoodeld op Perfect Coloring Paper, mijn Copic papier. Bedenk dit wel als je begint te tekenen, want op het zachtere tekenpapier, loopt je Copicinkt snel over de lijnen, zeker als je een natte kleurtechniek gebruikt.

Als basis heb ik het patroon geprint dat je hier vindt, onder de vis. Ik printte het twee keer uit en heb de vlakjes met dezelfde motieven gevuld.  Al eerste vertel ik je hoe ik de gekleurde versie gemaakt heb.


Ik heb er meteen vandaag maar een kaart meegemaakt, want ik kreeg tijdens de demo vragen als: en wat doe je er nu mee, met die tekeningen. Nu dat zien jullie ik heb er een kaart van gemaakt. Het basisvel komt van Studio Light Scrapvel Tres Chic.

Het kleuren:
Eerst heb ik de vlakjes gekleurd met de blender en vervolgens licht kleur aangebracht met R000 en R81, beide goed laten uitlopen naar niets. Voor de beige kleuren deed ik hetzelfde met W00-1 en 3.
Ik heb de buitenlijnen wat kronkelig getekend en toen mijn vierkantje uitgesneden met een klein wit randje, geplakt op een uitgestanst vierkant. Verder wat bloempjes en een Noortekst toegevoegd.


Nu de zwart-witte versie, deze is met dezelfde Multiliners getekend en daarna 


met een grafietpotlood grafiet aangebracht op de schaduwplekken, die heb ik uitgepoetst met een doezelaar, geen vocht of iets dergelijks gebruikt. Ook hier heb ik een project van gemaakt, kijk maar.


een grote labelhouder met een label erin. Ook hiervoor zijn weer mallen gebruikt. Voor de aankleding van de houder en label nam ik de gearrand en de losse gears van Noor!design.


Omdat deze label is gemaakt voor iemand die graag met zijn fiets erop uit trekt, is deze stempel van Noor heel toepasselijk, ook de wens is van Noor en zit op een andere sheet.


Om de rand wat minder zwaar te maken, heb ik enkele witte gears gebruikt in combinatie met veel zwarte.


Ik hoop jullie getoond te hebben dat je met eenzelfde motief verschillende eindresultaten kunt bereiken, net wat je nodig hebt of mooi vindt. Doodle ze.

1 opmerking: