zaterdag 1 november 2014

Schoolbordje met pearls

Hallooo, 

Ik ben er weer met een kleine tutorial voor jullie.
De nieuwe pearlescnts PanPastel daar hebben jullie vast al wat
van gezien of over gehoord. Daar heb ik bij deze tutorial gebruik van gemaakt.


Ik ben begonnen om het schoolbordje van mdf met gesso wit te maken en
van pasta te voorzien.
Dit heb ik gedaan door een mask. Die leg je op je werk en vervolgens ga je er
met een spatel en pasta overheen. Dan haal je het mask eraf en heb je de figuurtjes
van je mask, een beetje verhoogd, op je werk staan.


Nu heb ik het geheel nogmaals geverfd en dit keer met roze.
Dit heb ik zelf gemaakt door witte gesso wat te voorzien van roze acryl verf.


Om er wat glanzende kleur accenten aan te geven heb ik met een dauber, dat is een klein sponsje wat je op je vingers kan zetten,  hier en daar wat versamark aan te brengen.
Niet op het gehele werk maar echt stukjes.


Hier zie je de glanzende versamark inkt.
Dit neemt de panpastel op die ik er zo op ga doen.


Met een spons en de paarse PanPastel Pearlescents geef ik de
versamark een kleurtje.  Zie je dat waar de Versamark zit dat daar de meeste
PanPastel blijft "plakken"!


Om het een beetje  een oud" uiterlijk te geven ben ik op wat plekken met
een stukje schuurpapier aan de gang gegaan.


Om het geheel nog wat glanzender en frisser eruit te laten zien
heb ik de FINE white genomen. Dit met mijn vinger her en der
op het werk gewreven. Dit geeft een erg leuk effect.


Dan natuurlijk nog wat bloemen toefjes ter decoratie.


Wat platte glas parels.


Vervolgens is dit het eindresultaat.
Een paars/roze schoolbordje.

Ik hoop dat je er een ideetje aan over houd...
en mocht je vragen hebben, je mag me altijd mailen
  
Dit zijn de kleuren panpastel die ik gebruikt heb:

954.5 - Pearlesent Violet 
011 - Pearl medium White Fine 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten