maandag 10 april 2017

Be Yourself

Hallo allemaal,

Ga er maar even voor zitten en neem er gewoon een kopje thee of koffie bij, want ik ga jullie aan de hand van een heleboel foto's laten zien hoe je bloemen in kunt kleuren met de Molotow Aqua Twin Markers. Ook laat ik zien hoe je een achtergrond kan maken met deze markers.


Ik ben begonnen met het inkleuren van de bloemen.
Die heb ik gestempeld met Versamark en witte embossingpoeder op Mixed Media Papier. Dat kan goed water aan en dat is belangrijk voor deze manier van kleuren.


Als je goed kijkt zie je hier de geƫmboste bloemen.
Ik kleur bloem voor bloem en per bloem, blad voor blad.


Met de beitelpunt van de Marker (dat is de brede punt) breng ik wat inkt aan op een sheet. Ik heb voor de kleur roze 008 gekozen.
Dan pak ik mijn Squeezepen(waterpenseel). Hier heb ik geen water in zitten omdat ik met het nat maken van mijn punt beter controle kan uitoefenen op de hoeveelheid water die ik wil gebruiken.
Om te beginnen maak ik een blad vochtig met mijn penseel. Daarna neem ik met de punt van mijn Squeezepen wat inkt op en laat dat in het blad lopen. Ik breng het aan bij het bloemhart. Daar wil ik de meeste kleur en vandaar uit laat ik het lopen en smeer ik het uit naar het uiteinde van de blaadjes.
Zo doe ik de hele bloem.


 Daarna ga ik met de tweede kleur aan de gang. Dit is paars 010. Ook hier doe ik met de brede punt wat inkt op mijn sheet en breng dit met de Squeeze pen aan. Weer beginnen bij het bloemhart en uitwerken naar buiten.


Dan ga ik de bloem afmaken met de Derwent Inktense Aquarelkleurpotloden.
Ik breng met het kleurpotlood kleur aan en werk dat uit met een vochtige Squeezepen.
Ook nu weer blaadje voor blaadje.

Als laatste een donkere kleur aquarelpotlood om rond het bloemhart het nog donkerder te kleuren.
Om goed te weten hoe een bloem er in het echt uitziet, zoek ik altijd een voorbeeld op op internet.
Ook het bloemhart geef ik kleur.
Nadat alle bloemen ingekleurd zijn, knip je ze uit en leg ze apart omdat we nu de achtergrond gaan maken.

Hiervoor heb ik met mijn twee kleuren markers de inkt aangebracht op een plastic sheet.


Hierover spray je water.
Dan neem je je papier. Zorg wel dat het papier is dat water op kan nemen. Anders werkt het niet.
Leg je papier op de sheet en beweeg dat wat heen en weer.
Haal je papier eraf en kijk of het naar je zin is. Zo niet herhaal je dit net zoveel keer, totdat je tevreden bent.

Dit is mijn eindresultaat. Het is net een gemarmerd stuk papier. Hierop heb ik nog wat witte spetters aangebracht.
Deze achtergrond heb ik gemat op een wit stuk cardstock en daarna op zwart. 
Als laatste ga je de bloemen erop plakken en de tekst stempelen.
Om te kijken waar de tekst moet komen, heb ik de bloemen op de kaart gelegd en zo geschoven tot ik tevreden was met het resultaat. En toen eerst de tekst gestempeld. Want als de bloemen erop geplakt zitten, kan je niet zo goed meer stempelen.
De uitgeknipte bloemen heb ik met verschillende diktes foamtape op de kaart geplakt. Zo krijg je mooi diepte in je kaart.

Het was een heel verhaal deze ronde, maar ik hoop dat het zo duidelijk is en dat jullie het ook eens gaan uitproberen.
Tot de volgende keer.


4 opmerkingen: