woensdag 26 april 2017

Hurray!

Hallo allemaal,

Met veel plezier laat ik vandaag weer een kaartje zien dat ik gemaakt heb met de GelliPlate en de Molotow Aqua Twin Markers.
Aan de hand van foto's neem ik jullie mee van het begin naar het eindresultaat. Uiteraard hoop ik dat jullie dan zelf hiermee aan de gang kunnen gaan.


Wat heb je nodig?
Gelliplate
Molotow Aqua Twin Markers
Misti of een acrylblok
Aquarelpapier
Stempel(s)
Squeezepen(waterpenseel)


Leg je GelliPlate op een acrylblok/plaat.
Zet er met de brede punt (beitelpunt) zachtjes enkele strepen inkt op.
Ik heb dit keer gekozen voor geel 003 en blauw 012.
Rol nu met je brayer tot er een egale kleur ontstaat. Om een mooi kleurverloop te krijgen, verplaats je je brayer ietsje naar links en rechts. Zo vermengen de kleuren zich in het midden.
Pak je aquarelpapier en maak een afdruk.


Omdat ik het altijd leuk vind om iets op de achtergrond te hebben, ga ik nu op de achtergrond stempelen met een achtergrond stempel.
Ik kleur met dezelfde kleur blauw een gedeelte van de stempel in. Met een stukje keukenrol dep ik wat inkt van de stempel, want het hoeft niet heel scherp te worden.
Stempel nu op je afdrukje.


Dit is het resultaat. Zoals je kunt zien , heb ik onderaan net even buiten mijn afdruk gestempeld.
Dat is best nog wel te corrigeren. Ik heb dit met een squeeze pen nat gemaakt en gedept met keukenrol. Na een aantal keer, was het bijna weg.


Hierna kan je op je afdruk gaan stempelen. Ik ga deze keer, met behulp van de Misti stempelhulp mijn stempel in kleur op het afdrukje stempelen.
Leg je afdrukje in de Misty. Plaats je stempel precies waar je hem wilt afdrukken en klap de Misty dicht. Nu kan je de stempel gaan inkleuren.
Voor de bloem heb ik dezelfde kleur gekozen als in de achtergrond en voor het groen heb ik groen gemengd met wat bruin en geel.
Omdat ik gekozen heb voor dezelfde kleur marker als de achtergrond, kan je direct met je marker op je stempel kleuren. Druk af en als je nu gedeelten ziet die niet goed zijn, kan je dit herhalen totdat je helemaal tevreden bent.
Het groen is gemengd, dus dat neem ik van mijn sheet op met een squeeze pen en kleur de stengel en bladeren. Stempel en ook hier geldt natuurlijk weer: niet tevreden, herhalen totdat het naar je zin is.


Hier zie je het resultaat. Tevens goed om even uit te leggen dat ik hier een sheet over mijn afdrukje heb gelegd. Dat doe ik omdat ik dan zeker niet buiten mijn cirkel stempel. Ik heb deze sheet gemaakt door uit een mica velletje een cirkel te stansen. Als je gaat stempelen, laat dan een paar mm wit over langs de rand. Mijn ervaring heeft geleerd, dat je zo precies tot de rand stempelt.
Het hele proces heb ik nogmaals herhaald om de tweede bloem te stempelen.


Dit is het geworden. Nu ga ik de bloem inkleuren en het blad ook nog wat kleur geven.
De eerste laag kleur is gedaan met de markers. Ik zet wat streepjes op een sheet en neem deze inkt op met mijn squeeze pen. Het groen ligt nog op mijn sheet, dus dat is makkelijk.
Om het geheel nog wat accenten te geven, neem ik mijn Derwent Inktense potloden en maak daar nog wat extra schaduwen mee.


De rand van het afdrukje zet ik ook aan met mijn potlood. Zo werk je eventuele oneffenheden weg.
Tekst erop gestempeld. De twee blauwe bloemblaadjes zijn gestempeld met de blauwe inkt van de Molotow Marker. Nog wat leuke spatten erop. 
Tot slot het bloemhart accenten gegeven door stipjes te zetten met een zwarte Molotow Marker.
Dit ook langs de rand.


Dan vind ik het mooi om ook de rand te distressen met een kleur uit mijn kaartje. Dan blijft alles mooi in kleur.  Dit keer gekozen voor de blauwe kleur.
Zet wat streepjes met je marker op een blok. Spray er wat water over en neem een beetje op met een distresstooltje.
Dep eerst even over je craftsheet, zodat je niet teveel aanzet.
Dan is je afdrukje  nu klaar om er een kaart mee te maken.
Ik heb het afdrukje eerst gemat op wit, daarna op blauw en uiteindelijk op een witte kaart.

Dit is het eindresultaat geworden.
Ik wens jullie veel plezier met het maken van jullie eigen creatie.
Tot een volgend bericht van mij.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten