zondag 9 april 2017

You're Sweet






Hallo Allemaal,

Vandaag laat ik jullie zien hoe je plooien in een rok kleurt met Copics waar geen of weinig plooien in zijn getekend door de artiest. Dit is een leuke manier om meer diepte in je plaatje aan te brengen.
Voor mijn kaartje heb ik gekozen voor een plaatje van Mo Manning: Love you to bits.

     
 Als eerste heb ik met een potlood markeringen aangebracht waar ik de plooien wil creeren.

                                           
Met BG75 maak ik een heel klein streepje.

       
Vervolgens gebruik ik BG57 en ga daarmee over de BG75 heen en trek mijn streepje iets door.

                     
Met BG45 ga ik vervolgens over mijn 2 eerder gebruikte kleuren heen.
                                       En ook hier trek ik het streepje iets verder door.


Met BG11 ga ik vervolgens over mijn 3 eerder gebruikte kleuren heen.
En ook hier trek ik het streepje iets verder door.


Ik herhaal vervolgens deze kleuren nogmaals.

               
Ik draai daarna mijn plaatje om zodat ik de plooi aan de bovenzijde kan kleuren.
                                         Ik gebruik hiervoor weer dezelfde techniek.


En dit is dan het resultaat van de eerste plooi.


Met deze techniek heb ik ook de rest van de rok ingekleurd.


Daarna heb ik de rest van mijn plaatje ingekleurd. Ik heb op het hart verschillende laagjes Wink of Stella clear gebruikt zodat het hartje mooi glinstert en je toch de de Copic markers kunt blijven zien.

                                                   En dit is dan het eindresultaat.


Hier een overzicht van alle gebruikte kleuren: 

Huid: E21-E00-E50-R20
Haren: E35-E55-E31
Rok: BG75-BG57-BG45-BG11
Hart:RV66-RV55-RV63
Laarsjes: RV66-RV55-RV63
BV08-BV04-BV02-BV01
Sokken: BV08-BV04-BV02-BV01
BG75-BG57-BG45-BG11

                                Ik wens jullie een hele fijne dag en graag tot de volgende keer.

5 opmerkingen:

  1. Dat is een goeie tip! Ga ik zeker toepassen, dank je wel Veronique!
    Het kaartje is echt leuk geworden

    X
    Diana
    Diana's Creations

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank voor de uitleg en het supergaaf ingekleurde resultaat!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer een opfrissertje en gelijk weer wat nieuws geleerd. Ga het zeker in de praktijk brengen.
    Dankjewel.

    BeantwoordenVerwijderen