zaterdag 22 april 2017

Vergeet niet te genieten...



Goedemorgen allemaal,

Ik ben weer heerlijk bezig geweest met mijn Copic Markers. 
En met een hele serie foto's heb ik een, zo duidelijk mogelijke stap-voor-stap, tutorial gemaakt voor jullie. 

Ik heb een madeliefje van Katzelfkraft - Les Marguerites een paar keer gestempeld op Perfect Colouring Paper met zwarte Memento inkt. Vergeet niet te maskeren anders krijg je allemaal door elkaar gestempelde bloemen:-)


Voor de bloemen heb ik de kleuren RV0000, RV00, R81, R83, R85, R56 en R89 gebruikt.
En de bloemkern is ingekleurd met Y17, YR04, R56 en R89.


Ik werk op een paar bloemblaadjes tegelijk en vanuit de kern naar buiten toe.
Op de eerste foto heb ik de R85 aangebracht, maar niet voordat ik er eerst een laagje RV0000 op heb gezet. Deze is zo licht, dat zie je op de foto niet weer!
* Op de tweede foto heb ik met de R83 de kleur er wat verder opgezet.
* En als derde heb ik met de R81 dat weer wat verder uitgeblend.


Daarna met de RV00 de kleur nog verder laten vervagen en als laatste stap met de RV0000 de kleur naar bijna wit laten overgaan.


Deze stappen heb ik op bovenstaande foto allemaal nog een keer herhaald! 
Maar ik vond de kleur nog niet overtuigend genoeg en heb dus nog een paar donkere tinten erbij gezocht,


Eerst heb ik toen een heel klein beetje van de kleur R89 aangebracht.
Als tweede met heb ik met de R56 de kleur verder uitgewerkt maar buiten toe.
En daarna heb ik de R85 gepakt om voorgaande stappen nog een keer te herhalen.


Na de R85 terug naar de R83.
Van de R83 terug naar de R81
En daarna de RV00 nog een keer.


Als allerlaatste heb ik met de RV0000 de kleur weer laten overgaan in bijna wit!
Heel veel stapjes voor vier bloemblaadjes, maar ik houd ervan om op te bouwen en dat dan op steeds een klein stukje van mijn afdrukje.


Hierboven zie je een foto van als ik 1 bloem helemaal heb ingekleurd!


 De bloem wordt pas echt af als je de kern inkleurt. Dat heb ik gedaan met de Y17, YR04, R56 en de R89.

Nadat ik alle bloemen heb ingekleurd, heb ik met de airbrush en een mask met 'honingraat' patroon een achtergrond gemaakt. Ook nu heb ik de bloemen gemaskeerd zodat het patroon daar niet op kwam.
In de bloemkernen heb ik een paar witte stipjes gezet met een Molotow marker, zo springen ze er echt uit!


Dit was het voor vandaag... Hopelijk is alles weer duidelijk en zo niet, dan stel je vragen gerust!

Een hele fijne dag en graag tot de volgende keer.



6 opmerkingen: