zondag 20 maart 2016

Purple Rose

Wil je snel een achtergrond maken met Panpastel? Dat kan. 
Werken met PanPastel hoeft niet veel werk te zijn. Kies voor je begint 3 kleuren PanPastel, pak een stuk papier, wat stempels, inkten en sponsjes en ga aan de slag. Deze kaart had ik binnen een uur klaar.


PanPastels werken ook heel goed op canvaspapier. De structuur van het papier blijft zichtbaar als je PanPastels er over heen wrijft. Ik heb hier Tuquoise Shade (580.3) en Violet Tint (470.8) gebruikt. Probeer in het midden een lichtere plek over te houden.


De volgende stap is een grote achtergrondstempel (Chocolate Baroque) beïnkten met Versamark en afdrukken op je papier. Wrijf voorzichtig met een sponsje PanPastel Light Gold (910.5) over de afdruk. Spuit vervolgens met Perfect Pearl mist over je werk. Het is lastig het parelmoer effect te fotograferen. Het geeft wel een mooi effect. Fixeer je werk.


Emboss met transparant groen glitter embossingpoeder een baroque-achtige swirl stempel (Chocolate Baroque). Stempel de ster (Heindesign) met Distress Inkt Peacock Feathers een paar keer op je canvaspapier.


Als laatste heb ik met zwarte inkt een tekst (Different Colors) op de kaart gestempeld. Dit is altijd spannend, want hier kan het dus nog mis gaan met je kaart. Daarom gebruik ik een stempelliniaal. 
De bloem (Impression Obsession) heb ik geëmbossed met witte parelmoer embossingpoeder op canvaspapier en ingekleurd met markers en een waterpenseel.












7 opmerkingen: