zaterdag 26 maart 2016

Werken met PanPastel Pearl Medium

Vandaag neem ik jullie weer mee met een PanPastel avontuur. Vaak begin ik met stuk papier terwijl ik van tevoren niet weet welk formaat kaart het gaat worden. 

Dit keer ben ik gestart met een stuk Schut teken papier van 12 x 12 cm. Hierop heb ik een paar keer gestempeld met Versamark en met PanPastel Violet Tint (470.8) en Turquoise Tint (580.8) gesponsd. 



Vervolgens heb ik nog een paar keer de stempel (deze is van Heindesign) afgedrukt met Versamark en hierover PanPastel Pearl Medium White Fine (011) gewreven met een sponsje. Dit geeft een prachtig parelmoer effect. Fixeer het geheel.


En toen kwam de vraag: wat ga ik hier nu mee maken. Het papier heb ik doormidden gesneden, zo hield ik 2 stroken van 6 x 12 cm over. Op het ene kaartje ga ik werken met gestempelde bloemetjes en op de ander met een bloem die ik heb geƫmbossed met paarse glitter poeder. De bloemen (stempels zijn van Altenew) heb ik ingekleurd met markers en een waterpenseel.


Met nog wat stempelafdrukken over de PanPastel achtergrond maakte ik het geheel compleet.


Voor het stempelen over de PanPastel achtergrond gebruikte ik Brilliance inkten. Een verrassend effect is dat de PanPastel laag door de afdrukjes heen komt.


Zo had ik in een mum van tijd twee leuke mini kaartjes voor aan een bosje bloemen of bij een kadootje.


Fijne dag!





1 opmerking: