zaterdag 22 oktober 2016

Airbrushen Voor Beginners

Hallo creatievelingen!

Het is Ellen hier weer met een super leuke tutorial. Enkele weken geleden kocht ik een "Copic ABS 2" pakket. Het klinkt heel technisch, maar het is simpelweg een staters kit/tool waarmee je met lucht je Copic Markers kan aanbrengen op papier. Het word ook wel "Airbrushen" genoemd. Hieronder zal al snel duidelijk worden wat ik hiermee bedoel:



Alvorens ik startte heb ik het volgende volgende voor:
1.Voor mij leek het fijn om rond een afbeelding de kleur aan te brengen. Daarom stempelde ik eerst mijn afbeelding op mijn kaartbase, vervolgens ook op een post it (de achterkant van deze post it heeft een volledige kleverige coat). De stempel op de post it sneed ik uit en kleefde ik over mijn afbeelding in mijn rechthoek.

2. Neem het bovenstuk ("Air Grip") en bevestig dit op de je luchtblik ("Air Can"). Vervolgens neem je een Copic Sketch Marker en gebruik je de dikke stift punt. Let op dat je de punt rechtop in de gleuf schuift liefst met de langste zijn bovenaan.

Deze kit komt ook met een handig instructieblaadje voor moest mijn uitleg niet duidelijk zijn.



3. Na de kleine voorbereidingen is het tijd om te kleuren. Ik begon met mijn lichtste kleur "RV25". Ruw geschat hield ik mijn hand een 10 à 13 cm van mijn blad.

TIP: Probeer het eerst even uit op een testpapiertje.
4. Vervolgens ging ik steeds donkere kleuren gebruikten "RV17" en "R39".



5. Blijf spuiten tot je tevreden bent van je resultaat. Zoals je ziet is mijn plaatje veel intenser ingekleurd dan de foto van de vorige stap.

6. Als allerlaatste stap trek je de post it van je afbeelding. Niets is zo spannend als je eindresultaat te kunnen bekijken.

Hieronder zie je de volledige afbeelding!


Deze post was meteen ook de eerste keer dat ik deze techniek toepaste.
Ik vond het echt super fijn!! Hopelijk vonden jullie dat ook.
Volgende keer zullen jullie zien hoe ik dit lief kerstprinsesje inkleur. 


2 opmerkingen:

  1. gaaf Tutorial Ellen......zeer duidelijke uitleg. Knuff Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat geeft inderdaad een hele mooie en perfect gekleurde achtergrond Ellen, daar valt niet tegenop te kleuren. Ook dit is een hele leuke manier van achtergrond maken. Voor de eerste keer heel goed gelukt!

    Groetjes,
    Els

    BeantwoordenVerwijderen