maandag 17 oktober 2016

fairyland

Ik geloof nog wel in sprookjes! En jullie ?
Het leukste is natuurlijk om je eigen sprookjeswereld te maken, weg van alle nare dingen in de wereld. Met Gelli-Plate heb je zo een leuke achtergrond gemaakt voor je sprookjeswereld. 

Ik heb gewerkt met de grootste Gelli-Plate, de 30,48 x 35,56 cm. 
De achtergrond die ik heb gerbuikt zijn eigenlijk restjes van andere prints. Om de Gelli-Plate schoon te maken, heb ik iedere keer dit vel papier (Schut 225gr.) gebruikt. 
Maar soms maken juist de restjes verzameld op een vel, de mooiste achtergronden. 


Nadat de achtergrond klaar was, heb ik nog wat leuke achtergrondstempels gebruikt van Seth Apter.  Ik heb wel dezelfde kleuren inkt gebruikt als de acrylverf op de Gelli-Plate. Hierdoor maken de stempels onderdeel uit van de achtergrond en vormen ze een geheel. 


Daarna heb ik met zwarte inkt een grote boom gestempeld. Omdat het papier een lichte structuur heeft, is de afdruk niet scherp, maar dat vind ik eigenlijk juist wel fijn. Hierdoor kan ik de boom wat meer op de achtergrond laten staan, zodat er meer diepte ontstaat. Doordat de boom minder zwart is dan de elf en de dieren, lijkt hij wat meer naar achter te staan.



De elf, hazen, muizen, sterretjes en paddenstoelen zijn van Lavinia en gestempeld met archival inkt. Deze inkt pakt goed op de gebruikte acrylverf, hoewel ik altijd nog wel vlekjes wegwerk met bijvoorbeeld een Copic Multiliner. 




1 opmerking: