zaterdag 26 mei 2018

BLOOM

Ik heb deze keer een leuk albumpje gemaakt met mijn nieuwe stempellijn voor Studio Light.
Ik heb alle afbeeldingen ingekleurd met Copic Markers. Met behulp van foto's laat ik jullie zien hoe ik de afbeeldingen heb ingekleurd en welke kleuren ik hiervoor heb gebruikt. 

Ik heb er voor gekozen om een beperkt kleurenpalet te hanteren. 
Alle pagina's zijn ingekleurd met deze kleuren in verschillende combinaties. 

De gebruikte kleuren zijn:
BG:01, 05, 07
FBG2
V:0000, 01, 04,05,06,09, 12
RV: 000, 02, 04, 06, 09
YG: 03,17,67
E: 0000, 00, 50



Als eerste heb ik de achtergronden van dit mdf albumpje (studio light) bewerkt met acrylverf. Ik heb hiervoor een techniek gebruikt die acrylic liquid pooring heet. Die zal ik een andere keer hier eens laten zien. 


Ik begin met de lichtste kleur, de BG01 en FBG2. Daarna breng ik de BG05 en BG07 aan en blend dan alle lagen samen met de BG01. 
Voor de volgende bloemblaadjes gebruik ik de V04.



Breng na de V04, de V05 en de V06 aan. En blend de lagen weer samen met de V04.


Voor de buitenste bloemblaadjes gebruik ik weer de BG kleuren die ik al eerder heb gebruikt. 
De blaadjes van de stengel maak ik groen. Ik begin met YG03. Vervolgens breng ik YG17 en YG67 aan. Blend alle laagjes weer samen met de YG03.
Dit is wel mijn favoriete combinatie om groene blaadjes te kleuren. 


De volgende bloem wordt roze. Ik begin weer met de lichtste kleur, RV02. Daarna breng ik achtereen volgens de RV04 en  RV06 aan. Ik blend alle lagen weer samen met de RV02. 


Voor variatie in het roze, maak ik het binnenste gedeelte van de bloemblaadjes donker roze door te beginnen met de RV04. Daarna voeg ik RV06 en RV09 toe en blend de lagen samen met de RV04.

Uiteindelijk blend ik de lagen verder met de RV000, maar het effect werd te licht waardoor ik weer laagjes 02 en 04 heb toegevoegd. Dat is het fijne aan Copics, je kunt behoorlijk wat laagjes op elkaar aanbrengen. 


Hier nog een keer de blaadjes. Ik begin met de YG03. Dan voeg ik de YG17 en de YG67 toe. Tussen door maak ik me niet druk om te blenden, dat doe ik pas in de laatste stap. Dan blend ik alle lagen samen met de lichtste kleur, de YG03. 


De paddenstoel maak ik paars. ik gebruik hiervoor de V serie. Ik begin met de V04. Voeg daarna V05 en V06 toe en blend weer samen met de V04. 


Voor de stelen van de paddenstoel gebruik ik uit dezelfde kleurgroep de lichtste kleuren, nl V0000 en V01/ 


Het laatste bloempje wordt weer blauw met paars. 
Ik gebruik hiervoor de BG 01, FBG2, BG05 en BG07 voor, samen met de V04, V05 enn V06. 


Daarna knip ik de afbeeldingen uit en plak ze in mijn albumpje. Omdat ik de achtergrond zelf erg mooi vind, heb ik niet veel extra's toegevoegd zodat deze ook zichtbaar bleef. 
De achterkanten van iedere pagina uit het mdf albumpje heb ik zwart gemaakt en vervolgens "bedoodled". 

Hieronder zie je de eindresultaten per kant:










In het onderstaande filmpje zie je het eindresultaat. 



een creatieve groet 
en tot de volgende keer



1 opmerking: