maandag 22 april 2019

Choose to shine...

Lieve bloggers, 

Vandaag op deze Paasmaandag mag ik jullie welkom heten met mijn blogpost "Choose to shine..
Ik neem jullie weer gezellig mee aan de hand van wat foto's.


Voor deze journal pagina gebruikte ik het nieuwste setje van Derwent Inktense Paint Pan Travelset. Een erg mooie aanvulling op set 1 met werkelijk prachtige kleuren.
Ik maakte mijn pagina op aquarel papier van Terschelling, glad.
De stempel is van Unity stamps en ik vind hem prachtig.


Na het afdrukken van mijn stempel met watervaste zwarte inkt van Inkon3, heb ik de kleur Fuchsia verdund met water in het deksel van het doosje en zette ik met een met water gevulde waterpenseel mijn eerste kleurlaagje op. Ik liet bewust wat plekjes open voor een soort van lichtval. 


Na het drogen van de eerste kleurlaag, aan de lucht of met een heattool, bracht ik de volgende kleurlaag op. Ik doe dit opnieuw na elk gekleurd laagje.
Probeer de onderste bladeren van de bloem wat dieper van kleur te maken. Heb ik teveel kleur dan veeg ik dit af aan een stukje keukenrol.


Ik koos ervoor om nog een derde kleurlaag aan te brengen. Dat gaat allemaal erg goed op dit aquarel papier van Terschelling. Erg fijn papier om op te werken. 



Voor de volgende laag zette ik wat French Ultramarine er over heen. Dit kun je ook mengen in de deksel van je doosje. Maar als je de kleuren over elkaar heen zet geeft dat hetzelfde effect. Dat vind ik het mooie aan de Inktense, het transparante. Na droging is het watervast.


Ik kleurde het hart van de bloem ook met de Inktense maar dit heb ik later aangepast omdat ik niet helemaal tevreden was. 
De achtergrond heb ik eerst bevochtigd met een penseel die veel water vast houdt. Daarna heb ik de al eerder gebruikte kleurtjes in elkaar over laten lopen. 


Ook heb ik er nog wat grove spetters met mijn kwast op aangebracht. Ik houd wel van dat gespetter.


In de bloem wilde ik de schaduw iets dieper hebben. Dat heb ik gedaan door het gebruik van een Derwent Tinted Charcoal potlood. Deze zijn er in verschillende kleurtjes. 
De witte gebruikte ik om de highlights nog wat duidelijker aan te geven. 


In het hart van de bloem heb ik stippels aangebracht met een witte Molotow acrylmarker.


Nog wat achtergrond stempeltjes erin van Studio Light. 


Wat tekst erop en nog een leuke border. Oh ja en ook nog wat witte spetters!


Rest mij nog jullie een mooie zonnige 2e Paasdag toe te wensen. 
Voor degenen die vakantie hebben geniet ervan en tot de volgende post maar weer. 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten