maandag 1 april 2019

Notebook Live the Life of Colour

Hallo allemaal,

Ik zag laatst in de winkel leuke notitieboekjes liggen en dacht die neem ik mee, die komen nog wel eens van pas. Alleen hadden deze boekjes een beetje een saaie kraft voorkant, die schreeuwden om gepimpt te worden. En hier ben ik mee aan de slag gegaan.

Ik heb er een stap-voor-stap werkje van gemaakt.
Ik heb mijn kleine 3"X5" GelliPlate weer eens tevoorschijn gehaald en ben hierop aan de slag gegaan met 3 kleuren Copics, RV09,RV06 en V99 voor een mooi contrast. Dit heb ik met de beitelkant van de stift gedaan om de spitse punt te besparen.
Vervolgens heb ik een paar drupjes acrylverf aangebracht en heb ik dit met de brayer uitgerold over de copickleurtjes. Daarna heb ik mijn, al op maat gesneden, voorkantje op de GelliPlate gelegd en stevig aangedrukt.
Rechtsboven zie je hoe de eerste afdruk is geworden. Er is nog wat verf en kleur achter gebleven op de GelliPlate en hiermee bewerk ik de lege randjes van de voorkant. Eventueel herhaal ik dit, door nog een klein beetje acrylverf te gebruiken op de GelliPlate. Ik ga net zolang door tot ik een mooi resultaat heb. Dit laat ik goed drogen.
Rondom heb ik de randen bewerkt met kleur V99, om van het witte randje af te komen.
Om de voorkant nóg wat mooier te maken heb ik een harten stempel afgedrukt op speciaal Copics papier en ben ik deze gaan inkleuren met Copics V99-95-93, RV09-06-04, YR27-23-21.Ik heb kleuren gebruikt die goed bij de kleuren op de achtergrond passen, om het een wat rustiger geheel te laten worden.
Zo heb ik iedere "regel" een andere kleur gegeven. Ik ben verder gegaan met V17-15-12, BV25-23-20, voor de vleugels B66-63-60 en het onderste randje YG95-93-91. Zo vult het hart zich al mooi.
De rest van het hart heb ik ingekleurd met kleuren die ik al had gebruikt bij de "regels". Zo blijft het een mooi, rustig en kleurrijk geheel. Het geheel heb ik hierna uitgeknipt en even opzij gelegd.
Ik heb op 2 hoekjes een afrond-hoekponsje gebruikt, en weer even bijgewerkt met Copic V99. Ook heb ik de achtergrond gepimpt met kleine sterren en ingekleurd met Copics 
Het leek me wel leuk om er een hangend hart van te maken dus heb ik nog even een stengel gestempeld en ingekleurd met Copics en deze in tweeën geknipt. De voorkant van het boekje heb ik bewerkt met acrylverf en een brayer.
Ik heb alles op de voorkant geplakt en nog even verder gepimpt met kruisjes en bewerkt met een Molotow One4All acryl pen. Ook heb ik wat schaduw rond het hart aangebracht met copics voor een dieper effect.
Natuurlijk ook nog even een tekst erbij, en hiervan de randen ook bewerkt met Copic V99.
De tekst is opgeplakt en omrand met een Copic Multiliner.
En zo heb je een mooi gepimpt notitieboekje.

Tot de volgende keer!

1 opmerking:

  1. Gaaf gedaan meisje, vind het prachtig, wel een werkje doe het je niet na....

    groetjes en liefs mam.

    BeantwoordenVerwijderen