woensdag 26 juni 2019

Burn the letters

Hallo allemaal,
De eerste tropische week is een feit en daarbij hoort een zomerse art journalpagina. 

Ik breng op de kat als 1e een laagje Y15 aan met de Y19 op de schaduwplekken. 


Blend de Y19 uit met de Y18. 


En daarna de Y15 zodat je een mooi kleurverloopje krijgt. 


Omdat de lichte kleuren de donkere soms een beetje oplichten, breng ik nogmaals de Y19 aan op de donkerste plekken. 


Ik maak het hoofd roze en gebruik daarvoor de RV02. 


De schaduw breng ik aan met de RV04 en de RV06. 


Blend de laagjes uit tot een mooie kleuroverloop met behulp van RV02. 
Uiteindelijk gebruik ik ook nog wat FRV1 om de roze tint iets pittiger te maken. 


Met de Y18 maak ik nog wat markeringen op het hoofd. 


Voor de vleugels gebruik ik Y15 en RV02 als basislaag. 




De omranding van de vleugel kleur ik in met R35.


Nu breng ik de schaduw aan. Ik gebruik hiervoor RV09, YR16 en R39.


Deze donkerste kleurlagen werk ik vast een beetje uit met 1 tint lichter, de RV06, YR16 en R37.


Blend nu alle lagen samen met RV02, Y15 en R35. 


Tijd om het poppetje in te kleuren. 
Ik begin met de E50.


Voor de schaduw op de huid gebruik ik BV00 


Breng over de BV00 E00 aan en blend alle lagen samen met E000. 


Voor het haar en lippen gebruik ik R35.
Voor de bloem Y13 en voor de bril RV00.


Breng nu weer de donkerste kleuren aan, de RV39, Y19 /Y16 en de RV06 / RV09.


Als laatste gebruik je nu weer de lichte tinten om de kleuren te blenden. Dit zijn de R35, Y13 en RV00. 


Breng nog wat extra van de donkerste kleuren aan, als deze na het opbrengen van de lichtste kleuren iets te licht zijn geworden. 



Voor de hoed gebruik ik de volgende kleuren: Y15, RV02, R35 en YR16. 



Gebruik daarna van iedere kleur een tint donkerder, Y19, RV04 R37 en YR18. Blend deze laag goed met de 1e laag. 


Bij de jurk begin ik met YR16. Breng deze aan op alle gele onderdelen. 


Vervolgens breng ik de RV02 en de R35 aan. 


Nu breng ik weer de schaduw aan. Ik gebruik hiervoor de Y18 en de RV06 voor de laarzen en sokken.  En de R39 voor op de jurk. 


Blend de kleurtjes weer uit met de lichtere tinten , de YR16, RV 02 en R35.
Op dit punt merk ik op dat ik de schaduw in de jurk ben vergeten, deze breng ik nog snel aan met Y19. 


Blend de jurk verder met YR16. 
Knip daarna alle afbeeldingen uit. 



Het zwart van de stempel is niet zo zwart als ik zou willen. Om te dit toch te bereiken gebruik ik de fineliners van Molotow. Deze set heeft verschillende puntdiktes en is watervast. 


Als je alle onderdelen nog een keer zwart omrand of zwart inkleurt, gaat het gelijk meer leven, omdat je contrast groter maakt. 


De grappige quote vond ik op het internet. Ik schrijf  hem op de achtergrond met de Molotow markers. Rondom de pagina gebruik ik nog verschillende washitapejes. 
En dan vind ik mijn pagina wel klaar. Ik vind hem wel grappig zo, jullie ook? 

geniet van het mooie weer en tot de volgende maand
groetjes  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten