donderdag 19 december 2019

Red Lips met Derwent Graphik Line Painter's

Hallo weer!

Vandaag laat ik zien hoe je snel een gezicht met 
Derwent Graphik Line Painter's kunt maken.


 
Ik maak eerst een grove schets met een gewoon potlood.



 Dan neem ik nr. 17, een donker grijs
en ga de donkere partij van het oog maken.


 Ik ga verder met nr. 15, dat is een rood bruine kleur.
Ik ga gewoon over het grijs heen.


 Met nr. 17 ga ik meer donkerdere partijen maken,
ik maak alleen maar grove krassen. 


 Ik ga er weer overheen met nr. 15



Met nr. 16 een licht grijze,
ga ik verder met de vorm van haar gezicht krassen.


 Dan ga ik er weer met nr. 17 
overheen krassen.
Haar hals kras ik ook grof naar beneden.



Ik neem nu weer nr.15 
om de donkere partij van haar lippen te maken.


Nu gebruik ik nr. 04 om haar lippen een mooi rood te geven.


Met nr.19 een witte Line Painter maak ik highlight's
op haar lippen.


Nu komt het zwart aan de beurt, nr. 18.

Ik teken haar ogen en wenkbrauwen 
en voor het haar trek ik lange lijnen
naar beneden.
Ik heb er ook druppels op gedaan 
en die dan met een rietje uitgeblazen. 


Dan heb ik met zwart er nog spettertjes
op geblazen,
 je moet dan met het rietje de verf 
direkt van de punt afblazen.

Met nr. 04 heb ik ook nog wat kleur in het haar getekent.


Dit is ze dan geworden, 
het was een lekkere snelle tekening.

Ken je de Derwent Graphik Line Painter's al?
Ik vind ze heerlijk om er abstrakte tekeningen mee te maken.

Bedankt voor het langskomen,
tot volgende keer.




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten