zaterdag 28 maart 2020

Magnolia Moments



Goedemorgen lieve blogvolgers,

Ondanks alles wat er gebeurt blijven wij als team, hier op het blog en op alle andere manieren, jullie voorzien van creativiteit. Heerlijk om af en toe je hoofd even helemaal leeg te maken en je mee te laten voeren door je hobby!

Vandaag ben ik aan de slag gegaan met de nieuwe stempel lijn van Hobbycompleet de Duif. Deze lijn heet D-Lines en ik koos de set Magnolia Moments. 


Met de grootste bloem stempelde ik rondom een kader op Perfect Colouring Paper. 
Ik gebruikte hierbij wel masking paper zodat je de bloemen niet door elkaar heen stempelt, dat geeft zo'n zooi:-)


Met slecht 4 Copic Markers kleurde ik de bloemen in, de R20, R22, R24 en de B32
3 rood tinten en één blauwe, ik hoor je denke dat moet een typefout zijn!!!
Nee hoor, dat is het zeker niet.
Ik gebruikte de R32 om het rood wat meer diepte te geven. Normaal doe ik dat met een grijstint als ik de donkere kleurnummers niet in mijn bezit heb. Maar ik wil jullie laten zien dat je met veel meer tinten diepte aan je kleur kan geven.


Ik begin altijd met mijn lichtste kleur, deze keer dus de R20.
Vervolgens pak één tint donkerder, de R22 en werk weer terug naar R20.

Dan pak ik de donkerste tint van de R-reeks en dat is de R24.
Weer kleur ik maar een klein stukje in.


Via de R24 ga ik terug naar de R22 en als laatste weer de R20

 Het blaadje is nog niet helemaal van kleur voorzien, maar dat doe ik bewust niet! Ik wil dat de punten van de blaadjes het lichtst blijven.

Nu komt de vreemde eend in de bijt erbij, de B32. In bovenstaande foto kun je het blauw niet heel duidelijk zien, het wordt ook meer paars.
Maar dat is het in het echt wel goed te zien! Ik zal nog een foto hier onder plaatsten om dat iets beter te laten zien.

Over de B32 zet ik de R24 en je ziet meteen dat de kleur rood dieper wordt.

Image

Dit is de extra foto waarop je beter kunt zien dat ik de B32 heb aangebracht, het rood schijnt nu wat paarsig op!


Over de R24 breng ik nog een keer de R22 aan.


En eigenlijk als vanzelfsprekend sluit ik weer af met de R20
Nog altijd is niet het hele blaadje gevuld met kleur, ik had al snel in de gaten dat ik nog een laag wilde aanbrengen,


Na een derde laag inkt was ik wel tevreden met het kleurverloop en op deze manier ben ik alle bloemblaadjes gaan inkleuren. Als alle lagen inkt op zijn gedroogd wordt de kleur nog meer één.


Op de foto hier boven zie je van heel dichtbij het kleurverloop van de 4 markers. Mooi intens rood, met toch maar 4 kleuren!



Heel wat bloemblaadjes later is dit het eind resultaat, een soort raam omlijst met bloemen.

Ik wens jullie een fijn weekend toe en blijf allemaal gezond!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten