zondag 28 maart 2021

Out of chaos comes creativity

 

Goedemorgen lieve lezers,

De maand maart is inmiddels alweer bijna voorbij, de lente is begonnen. Ik verheug me persoonlijk erg op de zomer. De deur weer open en veel buiten doorbrengen. Ik houd er van!

Ik ben voor jullie aan de slag gegaan met Copic Markers en de refills van de Copics. Met deze laatste heb ik op Yupo papier achtergrondjes gemaakt. 

Ons DT lid Marianne deed dit laatst in een live op Facebook en ik was meteen enthousiast. Je bent niet veel nodig om te kunnen beginnen. Heb je geen Yupo papier, dan kan het ook op foto papier. En heb je geen Copic refills, dan zijn er ook andere alcohol inkt. Ik haakte altijd af omdat ik het resuluaat nooit mooi vond, maar inmiddels weet ik dus ook dat het gaandeweg alleen maar mooier wordt.



Eerst heb ik dus de achtergrondjes gemaakt op Yupo A5 papier met reflills van de Copic Markers. Als je deze dan doormidden snijdt heb je twee achtergrondjes voor kaarten. Of je gebruikt alléén dat stuk, die je mooi vind en gooit de rest weg. Of je maakt een grote kaart, dat kan natuurlijk ook!

Ik heb helaas geen foto's waarop je in stappen kunt zien hoe ik zo'n achtergrondje heb gemaakt. 

Diny Sprakel heeft 2 online workshops waar ze deze techniek van A tot Z aan jullie leert mits je je inschrijft voor de workshops.


De bloem is er eentje uit een stempelset van Visible Image heb ik ingekleurd met de Copics.


Ik breng altijd eerst de lichtste kleur aan, in dit geval de BG10. En daarna volgt er een laag van donker naar licht. Dus de BG49, BG57, BG15, BG11 en de BG10.
Ik heb deze hele stap nog één keer herhaald zodat de kleur mooier werd.


Deze kleuren heb ik voor de roze variant gebruikt.

 
Ook nu weer eerst een laagje met de lichtste kleur, de RV00, Daarna volgde er een laag met de volgende volgorde: RV17, RV14, RV06, RV04, FRV1, RV02 en RV00. 
Deze keer vond ik één laag wel volstaan.

Na het inkleuren heb ik de bloemen uitgeknipt en de kniprandjes zwart gemaakt met een zwarte fineliner van Molotow. 


Hier zie je de eerste kaart die ik heb gemaakt. 

Met kleine achtergrond stempeltjes heb ik de basiskaart bewerkt. Doe dit met Stazon inkt, want andere inkt soorten blijven nat op Yupo papier. De eerste die ik maakte ligt al bijna 2 weken te drogen:-)
De tekst zat ook op de sheet van Visible Image. De spetters maakte ik met Molotow Markers, een zwarte, een goudkleurige en de Neon Pink. De bloem plakte ik vast met gel medium van Amsterdam.


De blauw-groene variant.

Dezelfde stappen als bij de roze kaart. Op de achtergrond zie je ook wat kleinere stempels van de set terug, aangevuld met wat andere losse stempeltjes. Hier heb ik de Shock Blue Molotow marker gebruikt i.p.v. de roze. En de tekst is geloof ik een oudje van Marianne Design.


Natuurlijk heb ik de andere helft van het Yupo papier ook gebruikt, ik vond het te mooi!

Speciaal voor de mensen die niet zo goed kunnen inkleuren of er geen geduld voor hebben, heb ik laten zien dat er echt geen 'plaatje' op hoeft. Gewoon wat extra achtergrond stempels en een wat grotere tekst en klaar ben je!!! 


Hetzelfde deed ik met de tweede helft van de blauwe variant en op deze weer een Nederlandse tekst.

Ik hoop dat jullie geïnspireerd zijn om ook aan de slag te gaan. Zijn er vragen dan stel ze gerust! 
Ik wens jullie allemaal een hele fijne zondag en graag tot de volgende keer!














2 opmerkingen: