woensdag 28 april 2021

Stay Strong



Goedemorgen allemaal,

April doet wat hij wil... En dat hebben we geweten! Bijna alles is wel voorbij gekomen deze maand qua weer. Hopelijk zijn de sneeuw en hagelbuien klaar nu en gaan we de zomer nu echt verwelkomen.

Ik ben deze keer aan de slag gegaan met een digi van Julia Spiri - Counting Sheeps.
Ik was meteen weg van de schaapjes die op elkaar gestapeld staan om bij de takjes te komen. Ik ben natuurlijk de schaap bovenop, haha....


Ik heb de digi geprint op de Perfect Colouring Paper.

Met de C0, C2, C4 en de C6 heb ik eerst de koppen en poten van de schapen ingekleurd.
En met de R22 en R20 heb ik een paar oortjes roze gemaakt.


De digi begint meteen 'te leven'! 


De schapen wilde ik eerst wit laten, maar welke schaap is nou helemaal wit??? Dus met de vier lichtste C tinten heb ik hun vacht getekend.


Met halve cirkels heb ik de eerste stap gezet met de kleur C2. Niet teveel nadenken, gewoon doen.


Met de C1 heb ik alle halve cirkels wat uitgeblend naar binnen toe.


Deze stap heb ik herhaald met de C0.


En als laatste heb ik met de C00 de hele vacht gekleurd.
Dit heb ik natuurlijk met alle schapen gedaan voor ik verder ben gegaan.


De lucht heb ik van wat blauw voorzien met de B0000, B000 en de B00.
Vanaf de schapen naar buiten toe opgebouwd van donker naar licht.
De wolkjes heb ik wel wit gelaten, schapenwolkjes zijn immers wit.


Op de foto lijkt het blauw héél blauw, maar dat ligt aan de foto! In het echt en op de volgende foto zullen jullie zien dat het een stuk minder blauw is.


Met deze vier markers heb ik de bladeren ingekleurd, van donker naar licht.
YG63, G03, YG05 en YG01.


Het begint er al echt op te lijken nu! En zie je dat de lucht hier al veel minder blauw lijkt?


Om het gras iets donkerder te krijgen dan de bladeren voegde ik bij de kleuren van de bladeren drie andere tinten toe. De YG67, G07 en de YG03.


Onder de schapen heb ik het het donkerst gemaakt, dat is de schaduw die de berg schapen op het gras maken. De rest van het gras heb ik fris lente groen gelaten. 

Ik heb het gras met verschillende maten stipjes ingekleurd. De donkerste tinten zijn de kleinste stipjes en de lichtste tinten de grootste. 


Zo ziet mijn afbeelding er uit na het uitstansen en met de wel heel toepasselijke tekst: 
Stay strong! 

Ik wens jullie allemaal een hele fijne woensdag toe en graag tot de volgende keer!






 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten