dinsdag 5 april 2022

Make art, not war.....

Make art, not war

Leuk dat jullie weer een kijkje komen nemen op de blog van Colourstock!

Deze keer heb ik een een Mandala ontworpen, getekend en ingekleurd.
 Zonder dat ik er erg in had, werd het een mandala in de kleuren van de Oekraïne.

 


Benodigheden: 

  • Roze Schut papier 20.5 x 20.5 cm
  • Derwent LightFast kleurpotloden, 
    • Sun Yellow, Amber Gold, Apricot & Champagne,
    • Sapphire, Denim, Mid Ultra Marine & Artic.
  • Derwent kneedgum, gum & gumpotlood,
  • Derwent puntenslijper,
  • Derwent grafiet potlood 2B,
  • Molotow blackliner 0.1,
  • Derwent puntenslijper,
  • Passer,
  • Linaal,
  • Gradenboog,
  • Witte gelpen,
  • Gouden gelpen.



Ik ben begonnen om met een lineaal het midden van mijn vel 20.5 x 20.5 cm roze Schut te bepalen, door middel van kruislijnen.
Daarna heb ik op willekeurige afstanden cirkels getrokken met een passer.
Vervolgens heb ik met de passer kleine cirkels getrokken op de kruislijnen.
Met behulp van een gradenboog heb ik om de 20 graden een hulplijn getrokken (niet zichtbaar opde foto).


Vervolgens ben ik met het Derwent grafietpotlood invulling aan geven aan de verschillende delen van deze Mandala. Waar nodig heb ik een Derwent gumpotlood gebruikt om correcties aan te bengen.



Met een Derwent kneedgum heb ik het meeste grafiet al weg gehaald en daarna met een Molotow Blackliner 0.1 de potloodlijnen overtrokken. Ik werk altijd van binnen naar buiten en probeer zo veel mogelijk rekening te houden met de zwart/wit & kleur verdeling in de Mandala.




Met een Derwent gum haal ik alle overtollige potloodlijnen weg zodat de Mandala klaar is om ingekleurd te worden.



Met de Derwent LightFast kleurpotloden Sapphire, Denim, Mid Ultra Marine & Artic ben ik begonnen om middelste deel van de mandala in te kleuren als Gemstone.



Nadat de Gemstone en de rest van het midden was ingekleurd, heb ik met een gouden gelpen alvast wat accenten aangebracht.




Hierna waren de "vlinders" aan de beurt om van een kleurtje te worden voorzien.



Met de mooie gele en oranje kleuren ben ik verder gegaan met kleuren, zo werd deze Mandala lekker zonnig.



Ik had het geluk, dat ik een deel van deze Mandala in de Oostenrijkse zon mocht maken, met geweldige uitzichten. Mijn tekenmaterialen had ik heel handig in een Derwent Art pack etui van Derwent zitten. Het paste zo makkelijk in mijn rugzak.




Voor de ring van gemstones heb ik weer de blauwe LightFast kleurpotloden gebruikt.
Nadat de gemstones klaar waren heb ik met een witte gelpen high lights aangebracht op de gemstones.



Als laatste heb ik met de Molotow Blackliner, de buitenste rand zwart ingekleurd.

Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren om met de mooie Derwent producten aan de slag te gaan.



 

Nu jullie toch op de blog van Colourstock zijn beland, kijk daar ook nog eens rond.... 
Mijn collega bloggers hebben hele mooie inspirerende blogs geschreven voor jullie.

 Kijk ook eens op de Instagram pagina van Colourstock, @ColourstockBenelux hier staan nog veel meer inspirerende voorbeelden, gemaakt door de bloggers van Colourstock.

tot 5 mei
liefs Wilma




Geen opmerkingen:

Een reactie posten