vrijdag 1 april 2022

Lente with Love

 Hallo allemaal,


April staat al weer voor de deur. Het is inmiddels lente en dat vraagt om een lente creatie in mijn art journal.

Ik ben aan de slag gegaan met mijn Derwent Lightfast potloden op kraftpapier.

Ik laat met een aantal foto's zien hoe ik mijn lente inspiratie heb ingekleurd.

Ik heb deze stempel op kraft bladzijde gestempeld en mijn Derwent potloden erbij gepakt. Ik gebruik een beperkt aantal kleuren, om het een rustig geheel te laten zijn.



Voor de bloemen gebruik ik de kleuren :
Wheat
Yellow
Dark Orange 
Chocolate


De roosjes kleur ik met Yellow, Flame en Dark Orange. Het inkleuren van deze stempel doe ik ontspannen, zonder al te veel na te denken en met een minimum aantal kleurtjes.


De roosjes en de vogeltjes kleur ik dezelfde kleuren als de zonnebloemen, en ik gebruik ook de kleur Flame, een oranje kleur.


Beide kanten van de hommel kleur ik hetzelfde in, dat houdt de rust in de tekening. Ik gebruik vrolijke felle kleuren, om een zomers geheel te creëeren.


De kleine bloemetjes aan de zijkant boven kleur ik in met lichte kleuren zoals Wheat en Yellow met een Flame kleur hartje. De blaadjes heb ik gekleurd met de groene kleur Follage.


De hommel heb ik gekleurd met Wheat. Zo springen de vogeltjes er mooi uit en komen de bloemen ook mooi naar voren.


Om het geheel een mooi kleurig geheel te laten worden heb ik voor de vleugels in 3 kleuren gebruikt :
- Follage en Spruce Green
- Yellow en Flame
- Flame en Dark Orange


En met een tekst erbij kan deze pagina in mijn art journal. Voor het inkleuren van deze leuke hommel heb ik 7 kleuren Derwent Lightfast potloden gebruikt.

Ik hoop dat ik jullie geïnspireerd heb om ook de potloden tevoorschijn te halen en heerlijk te gaan kleuren met deze fijne potloden.

Tot de volgende keer!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten