maandag 28 maart 2022

Beautiful Bloom

 Goedemorgen allemaal,

Wat hebben we een heerlijke week gehad, eentje met veel zonnestralen. Voor vandaag ben ik voor jullie aan de slag gegaan voor extra wat inspiratie op deze maandagmorgen, het begin van een nieuwe week.

En niet, zoals ik meestal doe, met de Copic Markers... Ik heb mijn doos Lightfast potloden van Derwent erbij gepakt en dat in combinatie met een hele mooie bloem van My Favorite Things - Beautiful Bloom.

Deze keer een wat kortere blogpost, ik heb helaas geen stap voor stap foto's gemaakt. Het was een oefen bloem, die best leuk heeft uitgepakt:-) 

Wel heb ik alle kleuren die ik heb gebruikt voor jullie opgeschreven:

*White

*Mustard

*Flame

*Scarlet

*Cherry Red

*Purple

Waar ik na 1 bloemblaadje het spreekwoordelijk bijltje er al bij neer wou gooien, moedigde mijn dochter me aan om gewoon door te kleuren. En toen ik uiteindelijk klaar was en nog eens goed keek, was ik helemaal niet zo heel erg ontevreden!


Doordat ik bijna altijd voor mijn Copic Markers kies, heb ik altijd het idee dat ik het andere 'niet kan'. Of in elk geval niet zo goed als ik zou willen. Maar oefening baart kunst, de eerste keer dat ik de Copics gebruikte was het natuurlijk ook niet perfect:-) 

Ik heb de bloem afgedrukt met het inkt van InkOn3 Fade Out. Met deze inkt kun je heel mooi de no line coloring techniek toepassen. Hierbij zie je na het inkleuren de inkt niet weer. Ik gebruikte verder het papier van Schut Artist Drawing Paper 225 gram. Dit papier is niet helemaal glad, dus je blijft een klein beetje het structuur van het papier zien. Ik vind dat persoonlijk niet erg. Maar zou je het iets dichter willen hebben qua kleur dan kun je een blender potlood van Derwent gebruiken of een klein beetje reukloze terpentine.

Heb je vragen, stel ze gerust.

Voor nu wens ik jullie een hele fijne maandag toe en natuurlijk ook een hele fijne week!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten