zondag 13 maart 2022

Rode rozen

 hallo allemaal,

dit keer heb ik een blog gemaakt met mooie rode rozen ingekleurd met Daniel smith aqauarel verf. 

Wat heb je nodig:

stempelhulp , maskeer tape inktpad JMA.ES.STAMP.138, JMA.ES.CD.141

Aqaurelpapier 200gr, Daniel Smith verf ,Perylene maroon, Napthamide maroon, Bordeaux, Indigo, Deep sapgreen, Sapgreen, Olive green. penselen casaneo nr.1 ,2 ,4


stansmachine, tekst stempels , water.

als eerst ga je de rozen stempel plaatsen bedenk wat je op de voorgrond wil hebben die doe je het eerst.

daarna met maskeer papier de roos bedekken en zo maak je een tafereeltje.



ik heb een lichte kleur gemaakt van de perylene maroon dus veel water een basis aan gebracht.

daarna heb ik weer een nieuwe gemaakt met meer pigment.nu ga ik ook op de schaduw letten daar waar het donkerst moet worden breng ik dit aan met een schoon penseel laat ik het vloeien.

hierna weer een laag met nog meer pigment in je water


op het stukje papier kun je het verloop zien van de lagen.


ik ga steeds donkerder en heb nu ook wat napthamide maroon toegevoegd.tot dat ik tevreden bent, je kan ook een klein beetje indigo toevoegen voor nog meer schaduw.

verder heb ik verschillende kleur groen aan gebracht met een klein beetje bordeaux aan de puntjes van de bladeren.

zo heb ik ook de andere roos geschilderd, met verschillende maten penselen vooral de 1 is erg fijn in de kleine gedeeltes.

dit is dan het eind resultaat nu kun je het afmaken met tekst en de mooie stans van JMA , ik heb voor de kleur cassis gekozen van het florence cardstock papier.

 Ik hoop dat ik jullie geïnspireerd heb, om deze een keer te maken succes en tot de volgende keer.

  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten