dinsdag 1 maart 2022

Wild Flower met Derwent Inktense en Lightfast

 Hallo allemaal,

Maart staat al weer voor de deur en daarmee komt de lente er ook weer aan. Alles komt weer in bloei, zo ook ter zijner tijd de bloemen.

Daar heb ik mij door laten inspireren en heb ik deze bloemen kaart gemaakt.



In foto collages laat ik zien hoe ik te werk ben gegaan.

Om te beginnen heb ik een bloemen stempel met zwarte inkt op aquarelpapier gestempeld. De bloem heb ik ook op maskeer papier gestempeld.
Met mask-tape heb ik een rand gemaakt rondom.
Voor de achtergrond heb ik mijn Derwent Inktense Paint Travel set 1 en 2 erbij gepakt en een regenboog aangebracht.
De kleuren die ik gebruikt heb zijn :
0330 Scarlet (set 2)
0300 Tangerine (set 2)
0100 Sherbet Lemon (set 2)
Kiwi (set 1)
0830 Navy Blue (set 2)
Violet (set 1)


Als de achtergrond droog is verwijder ik de tape en kleur ik de bloemen en de bladeren in met Inktense Sherbet Yellow en Light Olive.
Dan pak ik mijn potloden erbij en geef ik de bloemen verder kleur met mijn Derwent Lightfast potloden.


Ik zet de kleuren lichtjes op en werk van donker naar licht.
De kleuren die ik heb gebruikt zijn :
Bloemen :
Venetian Red
Dark Orange
Golden Sun
Mustard
Chocolate (voor schaduw en hart van de bloem)

Bladeren :
Follage
Grass Green
Light Aqua
Forest (voor de nerven)


Met een rub-on tekst maak ik de kaart af. 
Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren om ook met de fijne Derwent Inktense travelset en Lightfast potloden aan de gang te gaan.

Een fijne dag allemaal!



1 opmerking:

  1. Schitterend gedaan meisje, prachtige vrolijke kleuren, word je blij van......

    BeantwoordenVerwijderen