zaterdag 5 maart 2022

Vive la Vida


-- Viva la Vida --

Leef het leven


Leuk dat jullie weer een kijkje komen nemen op de blog van Colourstock!
Deze keer heb ik een stempel ingekleurd met LightFast kleurpotloden.



 

 

Benodigheden:

  • Stempel dat geschikt is om op deze manier in te kleuren,
  • Stempelinkt
  • Stempelhulp
  • Roze Schut papier 10.5 x 20.5 cm
  • Derwent LightFast kleurpotloden

    •  Flame, Amber Gold & Wheat
    •  Saphire, Denim & Artic
  •  Basis kaart 13 x 13 cm
  •  Oranje en Blauw papier om te matten. 




Ik heb een stempel uit mijn stempel verzameling gehaald uit de tijd dat ik mijn stempels nog niet zo goed georganiseerd had en alle bijbehorende informatie weggooide.
Met behulp van mijn stempelhulp heb ik het stempel in de hoek gestempeld.




Hierna kwam de lastige stukje, de kleuren uitkiezen, hiervoor gebruik ik altijd een klein stukje papier (of de achterkant van mijn tekening) om de kleuren uit te proberen.



Ik ben begonnen met blauw en heb per vlakje de 3 kleuren blauw - Saphire, Denim en Artic - gebruikt die ik zoveel mogelijk in elkaar heb laten overlopen.



Hierna was het de beurt aan het oranje/gele stukje. hierbij heb ik een redelijk groot stuk oranje ingekleurd en de krul  met een verloop van Flame via Amber Gold naar de lichtste keur van de 3, Wheat.



Blauw was vervolgens weer aan de beurt om de stukje die in het middelste deel een kleur te geven, hiervoor heb ik Saphire, Denim en Wheat gebruikt.



Ik ben verder gegaan met blauw - Saphire, Denim en Artic - de boogjes heb ik helemaal ingekleurd met Saphire, dit geeft een mooi contrast.



De rand heb ik ingekleurd met de oranje/gele kleuren - Flame, Amber Gold & Wheat. Het middelste boogje is ingekleurd met Flame, de anderen met Flame, Amber Gold en Wheat.




Vervolgens heb ik het ingekleurde stempel gemat op oranje en blauw papier, dat ik daarna op de kaart heb geplakt. 
Als laatste heb ik de kaart afgemaakt met een tekststempel.

-- Viva la Vida --

Leef het leven


Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren om een keer een stempel in te kleuren en er een kaart van te maken.

Kijk ook eens op de Instagram pagina van Colourstock, @ColourstockBenelux hier staan nog veel meer inspirerende voorbeelden, gemaakt door de bloggers van Colourstock.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten