maandag 25 april 2022

Merlady

Op instagram vond ik weer een leuke “do this in your own style”  (dtiys). The starry Mermay door Speckledplum. Een leuke zeemeermin die op een wolkje zit. Ik heb het gezicht haren en de kleuren wat aangepast aan mijn stijl. De tekening heb ik uitgewerkt met Daniël Smith aquarelverf en kleurpotloden van Derwent (Procolours en Lightfast). 



Als eerste heb ik een schets gemaakt op 300grams aquarelpapier. 


De eerste lagen breng ik aan met aquarelverf. 
Voor de huidskleur gebruik fleshing van Oud Holland. 


De eerste wolkjes kleur ik in met opera pink en buff titanium.


Voor de andere wolkjes gebruik ik imperial purple, lavender, iriditer blue, buff titanium en shadow violet.  


De achtergrond is een mengsel van iriditer blue en cerulean blue chromium. 


Voor het lijfje gebruik ik duochrome cabo blue. Voor de haren opera pink. 


Daarna breng ik overal een 2de laag aan. Ik maak eerst de hele wolk die een bepaalde kleur moet krijgen nat en vervolgens druppel ik daar verdunde aquarelverf in. Ik gebruik dezelfde kleuren als bij de eerste laag. 


Voor de 2de laag op de haren gebruik een mengsel van opera pink en quinacridone magenta. 


Ook op het topje en de staart breng ik met dezelfde kleur een 2de laag aan. Ik gebruik dit blauw ook voor de ogen en het mengsel van de haren (opera pink met quinacridone magenta) voor de lippen. 


Met een mengsel van sleeping beauty turquoise , duochrome Cabo blue en een beetje ultramarine turquoise breng ik meer definitie aan in de schubjes op de staart. 


Vanaf dit punt ga ik verder met kleurpotlood. Ik gebruik Derwent Lightfast (LF) en Procolours (PC).
Ik begin met de huid. Ik gebruik hiervoor de volgende kleuren:
LF - yellow ochre, mars violet, cinnamon, flesh pink
PC - rose pink, pink madder lake


Voor de staart en het topje gebruik ik 
LF - nightshade, pacific blue, midnight blue. 
Deze kleuren gebruik ik ook voor de ogen. 


De haren werk ik verder uit met LF nightshade, magenta, deep rose. En PC cerise pink. 
Voor de vleugels gebruik ik LF pacific blue, midnight blue en magenta. 


Voor de wolken gebruik ik de volgende kleuren:
LF - heather, magenta, midnight blue, mars violet, flesh pink, turquoise green, nightshade
PC - cerise pink, rose pink, pink madder lake.

Met kleurpotlood werk ik de rondingen van de wolken bij en breng wat meer schaduw en diepte aan. 


Als laatste breng ik nog wat witte marker aan (Molotow twin marker white) op het kroontje en als highlight op de haren, de wolken en het lijfje. 

Tot de volgende maand

Groetjes
Miranda


























Geen opmerkingen:

Een reactie posten