zondag 19 februari 2023

Do what you love

 Hoi hoi

Leuk dat je weer langskomt,

ik laat deze keer zien hoe je met Daniel Smith Watercolor
opalen kunt maken.
 
Mijn man is jarig, dus wilde ik natuurlijk een kaart maken van zijn
(en mijn) hobby.
Naast mijn lievelingshobby, tekenen en schilderen, 
slijpen wij allebei opalen en maken er sieraden van.

Je kunt in onze groep hele mooie gems zien die gemaakt zijn met Copic's
en kleurpotloden van Derwent, maar ik wilde het dus eens proberen met 
Daniel Smith Watercolor.


Ik heb het grijze papier van Clairefontaine genomen en ben begonnen
met het Titanium White, dat is de dekkende witte verf.
Eerst met veel pigment en weinig water en dan met meer water verdunnen,
zodat het een beetje doorschijnt.


Dan ga ik verder met Prussian Blue langs de rand van de opaal.


Dan verdun ik Cobalt Teal Blue met genoeg water zodat het wit
erdoor schijnt.


Ik neem dan Green Gold en tip dat er in met een penseeltje,
het loopt dan een beetje in elkaar.



 Hetzelfde doe ik met Anthraquinoid Scarlet.
 
 
In een opaal zitten vaak veel kleuren,
dus neem ik er nog Carbazole Violet bij.
 Ik druk mijn penseeltje
weer lichtjes op het papier zodat het voorzichtig met elkaar verloopt.

 

Ik heb dan nog een andere manier geprobeerd,
daarvoor heb ik eerst met Prussian Blue een ovaal geschilderd.
 
 
Dan heb ik weer dezelfde kleur genomen als bij de andere opaal,
Cobalt Teal Blue.
Je ziet hoe nat het is.....
 

en daar heb ik gelijk weer de Green Gold in laten lopen.
 

Gelijk ook nog de Anthraquinoid Scarlet
 

 Als het droog is, ga ik daar dan met het dekkende Titanium White overheen.
 
Ik heb gelijk maar 3 opalen gemaakt.
 

 Nu mist er natuurlijk nog de schaduw van de opalen,
hiervoor neem ik Graphite Grey.
De schaduw maakt het gewoon af toch😉
 

 Voor de kaart heb ik blauw, grijs en zilver karton gebruikt,
dus op het karton kun je mij zien hoe ik de foto maak,
het ging echt niet anders 😂
 

 Weer hartstikke bedankt voor het langskomen en tot volgende keer.
 

Liefs


 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten