maandag 13 februari 2023

Donut van gouache


 hallo bloggers,

Vandaag laat ik een creatie zien die ik heb gemaakt met Gouache. Dit is nieuw van Daniel Smith.

Gouache is een dekkende verf op waterbasis, het schildert ook anders dan aquarelverf. 

Je gebruik ook je aquarel penselen. Daniel Smith heeft deze Gouache in 22 kleuren uit gebracht.



Wat heb je nodig om de Donut te maken; Paintonpapier naturel, foto van Pixabay, Gouache Titanium wit, Ultramarine Blue, Hansa Yellow Medium, Pyrol Red, Quinacridone Magenta, panpastel 820.5, potlood en gum.


 Allereerst ga je de tekening overtrekken.

Daarna een mengels maken van Wit en een beetje Geel

En een mengels van Wit en Geel met een puntje Rood



Zoals je op de tekening kan zien heb ik daar de donut mee in gekleurd. 

Dan heb ik een mengels gemaakt van blauw geel rood en een beetje Magenta om bruin te maken.


Ik vond het bruin niet mooi dekkend ik heb na droging het nog een keer geschilderd.


Nu ben ik tevreden . Met de grijze panpastel heb ik de schaduw gekleurd maar omdat ik het heel licht wilde ben ik er met een gum over heen gegaan en nu ziet de schaduw er zo uit.

Met een zwart pastel potlood heb ik hagelslag gemaakt.


En zo is mijn Donut geworden, Ik hoop dat jullie weer geïnspireerd zijn om ook eens de Gouache uit te proberen. Er zijn setjes verkrijgbaar met de kleur rood blauw en geel en dan krijg je de wit erbij meer heb je niet nodig om de donut te maken. 

Dank je wel voor het bezoeken van onze blog. Tot de volgende keer.


  


 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten