woensdag 20 december 2017

Christmas kitten

Hallo Blogbezoekers

Nog een paar daagjes en dan is het kerst, 
dus heb ik voor jullie een kerstpoesje getekend.
Als jullie mijn tekening ook graag willen gebruiken voor een kerstkaart,
dan kun je hem hier aanvragen: 

colourstockbenelux@gmail.com

Wij van het Colourstock team zouden het op prijs stellen,
als je volger van ons blog wordt en een berichtje achterlaat.

 Ik ben met R24 aan de muts begonnen en heb hem eerst helemaal ingekleurd.


Daarna heb ik met R59 de donkerste schaduwen neergezet


 Met R29 ben ik dan een stukje over de R59 gegaan, 
en heb nog een aardig stukje van de muts verder gekleurd. 
Ik heb een lichte plek overgelaten.



 Ik heb dan met de R27 maar een klein randje gedaan, 
en ook weer een stukje van de R29 meegenomen.


 Daarna nog een keer met de R24 over dat gedeelte heen om het mooi te blenden.


Met B000 en B00 ben ik stipjes gaan zetten in het witte  bont van de muts.
De foto met de B000 heb ik weg gelaten want het was haast niet te zien.




 De meeste stipjes staan aan de linkerkant want het licht komt van rechts.

Met C3 en C5 heb ik aan de linker kant nog wat donkere stippen gezet.

Ik heb eerst het hele poesje met C0 gekleurd
en met C2 wat donkerdere plekjes gaan flikken.

 


 Met C6 heb ik de donkerste plekken van het haar geflikt.
Dus snelle veegjes maken in de richting van de haargroei.




Met C3 heb ik het poesje meer kleur gegeven,
ook flikken in de richting van het haar.
In het oor heb ik ook de haartjes getekend.


Hierna ben ik verder gegaan met de kerstballen.
Eerst met RV13, op een paar lichte plekken na, de hele bal gekleurd.


 Met RV19 heb ik, natuurlijk weer links, de donkerste schaduw gezet.


Ik ben met RV17 verder gaan kleuren, 
en ben een stukje over de RV19 gegaan zodat het mooi blend.


De RV17 ben ik gaan blenden met RV14.
Het is een wat meer roze kleur, maar ook goed te blenden met de RV17.


Daarna heb ik weer de RV13 genomen om het een mooi geheel te maken.


De C3 gebruik ik om nog de schaduw nog dieper te maken.


 Het oor heb ik met E000 en R12 wat kleur gegeven.
De ogen met BG000-BG01-BG11, BG72 en BG75
Het neusje R21 en E04



De ogen heb ik nog met zwart afgemaakt en highlight's gegeven met de witte Derwent Line Painter.

 Voor de andere 2 kerstballen heb ik deze kleuren gebruikt:

1. RV000-RV00-RV02 en RV11
2. RV02-RV04-RV06 en RV09

Ik heb ze ook highlight's gegeven met de line painter 
en met de zwarte Copic multiliner wat donkere plekken gemaakt.



De groene tak heb ik met G28 geflikt.
En het goud van de kerstbalhaakje heb ik met Y13-Y28 en YR24 gekleurd.
Ook weer met de multiliner en Line painter afmaken.

Het kussen heb ik met RV000-RV00-RV02-V12-V15 en C3 gekleurd.
Hier ben ik niet zo tevreden mee, 
maar ik wou het in roze houden omdat deze kaart voor mijn zusje is, 
en zij houdt nou eenmaal van roze.
Met de Line painter heb ik nog de snorharen getekend.


Met Y0000 en Y00 heb ik de lampen getekend en er om heen heb ik ook de Y0000 gebruikt.

Dan heb ik eerst de hele achtergrond met C0 gekleurd 
en ben dan links onderin met C6 begonnen en heb dat geblend met C5.

Zo ben ik dan verder gaan blenden met C4-C3-C2 tot ik weer bij C0
aangekomen ben. 

In de rechter bovenhoek heb ik ook nog Y0000 gebruikt.

De schaduw van het kussen heb ik met C9 en C8 gemaakt.

 En dit is de kaart geworden, ik heb het weer simpel gehouden.



Ik hoop dat jullie mijn poesje leuk vinden en ook graag zouden willen inkleuren.

Ik wens jullie een fijne dag en tot volgende keer.


9 opmerkingen:

  1. Wow, wat een gave beschrijving, zo gedetailleerd. En dat poesje!!!! Zo schattig!
    Jolanda xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel Jolanda, leuk dat het poesje je bevalt.
    Liefs Juanita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een scheetje!!!! Groetjes anja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. What a cute Christmas image. Thank you for the detailed blog. Can I get the image please?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. My email is honestwoman4u2002@yahoo.com.

      Verwijderen
    2. Hoi Jade, ik kan de digi niet naar je sturen, er komt een melding dat het E-Mail adres niet goed is.

      Verwijderen
  5. Wow, wat mooi. Ik wil ook wel dit poesje inkleuren. wilmalock@hetnet.nl

    BeantwoordenVerwijderen