maandag 18 december 2017

Het maken en bewerken van GelliPlate achtergronden.

Hallo allemaal,
gezellig dat je ons blog komt bezoeken.

Deze keer heb ik allerlei achtergronden gemaakt met de gelli-plate.
Wat is het toch heerlijk om te doen en je uit te leven.


Hieronder een kort filmpje over het maken van de achtergronden.


Twee achtergronden ben ik gaan uitwerken.









Hiervoor ik twee achtergronden gebruikt.

Op de donker paarse heb ik bloemen gestempeld en uitgeknipt.
        

Ik zoek dan wat materialen bij elkaar die ik wil / kan gebruiken en maak een lay-out 
tot het naar wens is en je een basis hebt. Je kan natuurlijk altijd veranderen tijdens het proces.
Ook vind ik het altijd super om meerdere technieken en materialen te gebruiken.


Op het label wil ik een stukje tissue paper plakken met een vlinder.
De ondergrond van het label is te licht en heb met pan pastel kleur op het label aangebracht.
Zo wordt het meer een geheel met de achtergrond.
De kleuren die ik gebruikt heb zijn: 
Magenta
Magenta extra Dark
Colorless blender



Daarna gestempeld op verschillende plaatsen. 
Probeer altijd alles drie keer te verwerken op de achtergrond.
Met een witte marker wat getekend, met zwarte verf strepen aangebracht en het stukje gaas gebruikt om met paarse inkt rondjes te plaatsen.


Alle losse onderdelen klaar en dan gaan plakken.
Ook dan blijf ik nog wat wijzigen en/of toevoegen.


       



Voor mijn tweede afbeelding heb ik de ondergrond gebruikt die ik maakte met het sjabloon.


Daarna het sjabloon gebruikt en de omgeving met zwarte acrylverf bewerkt.
De afbeelding uitgeknipt.


Nu vielen de kleuren tegen elkaar weg en heb de ondergrond met licht roze verf gekleurd en daarna het sjabloon nogmaals op de ondergrond gelegd en met zwarte acrylverf bewerkt.
Een totaal andere uitwerking dan de eerste, ook deze is super leuk om te doen.

Ik hoop dat ik jullie heb laten zien hoeveel mogelijkheden er met een gelli-plate zijn en hoe heerlijk het is om daarmee te werken.
Hoe verrassend de afdrukken van de gelli-plate iedere keer zijn.



Tot de volgende keer,
Hobby-groetjes Alice

2 opmerkingen: