dinsdag 26 december 2017

handlettering met Copic Markers


Op deze 2de kerstdag is het mijn beurt om een post te plaatsen. Ik heb deze keer gekozen voor combinatie van handlettering en Copic Markers. 


Ik heb eerst een schets gemaakt met potlood en de lijnen overgetrokken met een Copic multiliner (0,3). Ik werk hier op bristolpapier omdat dit lekker glad is en de Copic Markers er goed op blenden. 


1. Als eerste heb ik de achtergrond een effen kleur gegeven met YG11. Omdat de oppervlaktes wat groot zijn heb ik zowel de beitelpunt als de penseelpunt gebruikt om in te kleuren. 
2. Breng onder de letters een brede schaduwrand aan met YG13.
3. Verdiep de schaduw onder de letters met YG17.
4. Blend de schaduwrand. Ga hiervoor met de YG13 over de YG 17 en ga met de YG11 over de YG13. 



1. Breng ook schaduw aan achter de bloemen. Gebruik hiervoor weer de YG13.
2. Verdiep de schaduw met YG17. Blend de lagen weer samen.
3. Voor het kleuren van de blaadjes gebruik ik een andere kleurgroep. Ik begin met YG21.
4. Werk de blaadjes verder uit met YG23, YG25 en YG67.


1. Breng op de zonnebloem onderaan een laag Y02 aan.
2. Verdiep de kleur met Y06 en Y08.
3. Voor de donkerste gedeeltes gebruik ik Y17.



1. Blend alle lagen samen met de Y02. 
2. Voor de tulpjes gebruik YR14. 
3. Voor meer diepte breng ik nog wat YR15 aan. 


1. Ik verdiep de kleur met YR16 en YR 18. 
2. Blend daarna alle lagen samen met YR14. 
3. De YR kleuren gebruik ik ook voor het hart van de zonnebloem. Daarnaast voeg ik in de rand RV06 toe. 



1. Blend alle laagjes samen. 
2. Nu ga ik de magriet kleuren, Ik begin met een laagje RV02.
3. Daarna heb ik RV09 gebruikt om de bloem voller van kleur te maken. 


1. Voeg op de margriet vervolgens RV06 toe. 
2. Daarna RV04.
3. En blend alle lagen samen met de RV02.
4. Voor de volgende magriet ik gebruik ik de violet V04. Werk deze kleur verder uit met V05, V06 en V09. 


Kleur de rest van de bloemen op dezelfde manier. 


Als alles is ingekleurd breng ik met een witte marker nog wat stipjes aan. In 1e instantie wilde ik de letters wit laten, maar dit vond ik er nog een beetje saai uitzien. Daarom heb ik de letters gekleurd met de Copic Markers die ik ook al heb gebruikt voor de bloemen. 

Copic Markers is een mooie markers voor kleurwerk, maar ook voor handlettering. Met zowel de penseelpunt als de beitelpunt kun je mooie letters maken.
Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren.
Rest mij nog iedereen een gezond en creatief 2018 te wensen


groetjes
Miranda





6 opmerkingen: