donderdag 1 mei 2014

Canvas - Love

Wat blijft het toch geweldig spul..dat panpastel. Dit keer heb ik het gebruikt op een canvas.

Wat ik heb gedaan is het volgende:
Eerst heb ik de gehele canvas ingesmeerd met witte gesso. Dit laten drogen..of even versnellen met de heattool. Daarna met structuurpasta en een mask de honingraad erop gemaakt. Dit alles weer goed laten drogen. Wat ik nu gedaan heb is met de panpastel: Turquoise 580.8 bovenaan kleur opgebracht. Vanaf het midden ongeveer ben ik overgegaan naar Turquoise 580.3 en als laatste de Turquoise 580.1. Dit Fixeren


Daarna heb ik de canvas op de kant gezet en heb met glimmermist  (Iridescent Gold). Er van dichtbij op gesprayd. Laat dit naar beneden druipen zodat het vlekken worden. Doordat er een goud glimmer in zit geeft dit een heel leuk resultaat.


 Hier nog even de canvas na het sprayen en drogen.


Nu heb ik de canvas versierd met een tweetal harten..gemaakt van ijzerdraad waar ik weer inca gold op heb gesmeerd. En diverse bloemen en bladeren. De witte stipjes heb ik gemaakt met liquid pearls.

En dit is dan het eindresultaat:


De kleuren die ik gebruikt heb zijn:
580.1 - Turquoise Extra Dark
580.3 - Turquoise Shade
580.5 - Turquoise
 

7 opmerkingen: