vrijdag 15 augustus 2014

MDF Kerst hanger

Vandaag heb ik weer een toturial voor jullie gemaakt.
Hierbij heb ik een mdf vlaggetje bewerkt. Hoe..dat ga ik jullie met veel foto`s uitleggen.


Om te beginnen heb je nodig een mdf vlaggetje, pasta, spatel, een mask een heattool, versamark, zwarte gesso en natuurlijk panpastel.

In dit geval de Pearl Medium - White fine


Breng de pasta aan door de mask erop te leggen en met je spatel de pasta erop te smeren. Houd hierbij je spatel goed schuin. Droog en verhit het dan met je heattool. Dit heb ik hier en daar extra heet gemaakt zodat het gaat bubbelen. Dit geeft iets extra`s aan je project.


Zo ziet het er dan uit na het drogen.


Nu maak je het geheel zwart met zwarte gesso.
Dit laat je ook weer drogen of help het een handje door het te drogen met de heattool.


Neem nu je versamark en veeg deze lichtjes over de sterretjes.
NIET DUWEN want dan komt het ook op de ondergrond.


Neem nu de Panpastel en een sponsje en dep hiermee op de versamark.


Na het deppen ga je er nog even met je vinger over zodat alle lijnen netjes weg zijn.
Nu kun je het vlaggetje verder versieren.


Ik heb er een ster van glitter karton met een engeltje op geplakt. Dit engeltje heb ik net zo bewerkt als het mdf vlaggetje. Daarna heb ik hem nog voorzien van wat glitter. De woordjes Merry Christmas heb ik uit rood papier gestanst en met een molotow marker wat witte accenten op gemaakt.


Verder nog wat bloemen en een lint met belletjes om het op te hangen.

4 opmerkingen:

  1. Oh wat leuk, en dat bubbelen had ik ook al eens per toeval, maar vond het effect heel leuk, dus gebruik ik het nu vaker....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb een vraag over de molotow marker. Het lijkt alsof ie bij mij opdroogt waardoor ik hem niet fijn kan gebruiken. Heb de marker al diverse malen goed schoongemaakt om te kijken of dat helpt... ik krijg geen mooie lijntjes, en al een paar keer iets weg kunnen gooien doordat er ineens een hele dikke klodder vloeistof uit de pen kwam.... wat ik ook doe niets helpt. Mijn enthousiasme over het verwachte gebruikersgemak is dus danig verminderd helaas...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. superleuke tutorial....dank voor het delen!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen