vrijdag 1 augustus 2014

Notes

Hallo allemaal,

Vandaag weer een tutorial van mij waarbij ik jullie het pimpen van een notitieblok wil laten zien waarbij ik gebruik heb gemaakt van de nieuwe pearl panpastels.


Ik heb het papierblok uit de houder gehaald en de houder van gesso voorzien. In de natte gesso heb ik stukken borduurstof ( of kaasdoek ) gelegd en weer met gesso over geschilderd.  Laat dit nu goed drogen.


Beplak het blokje nu aan alle kanten met diverse spulletjes zoals b.v. vormpjes van papierklei, bloemen, letters stansjes van stevig papier enz.


Hier een zijkant waarbij je de mix van de materialen kan zien.


En hier de andere zijkant met de bloembladeren en wat kleifiguurjtes. Het volgende wat ik gedaan heb is alles wit geverfd met gesso het het weer goed laten drogen.


Dan ga je het geheel met een kleurspray een kleurtje geven. Je kan kiezen voor 1 kleur of diverse kleurtjes. Zelf heb ik gekozen voor licht roze en wat licht bruin.


Rondom heb ik het een kleurtje gegeven met de spray. Een paar lagen waarbij ik het tussendoor goed heb gedroogd.


 Nu heb ik met een sponsje, eventueel op een stokje of ander soort sponshoudertje en heb deze in de embossing inkt ( Versamark) gedept. Daarna heb ik met dat sponsje mijn werkje op diverse plaatsen van embossinginkt voorzien.


Nu neem je een sponsje en de pearl panpastel en neem wat van, in mijn geval, de Pearl Mediium - White FINE. Daarna heb ik er hier en daar nog wat groen, de Pearlescent Green, over heen gedaan.


 Het geeft een geweldig mooie glans als je er de pearl panpastels op gebruikt. Nu is dat op de foto wat lastig te zien maar dat moeten jullie maar van mij aannemen.


En hier nog even de voorkant. Je ziet ik ben bovenaan alleen met de lichte kleur gebleven en steeds wat donkerder naar beneden toe.



Ik vond het weer leuk om voor jullie deze tutorial te maken en ik hoop dat hij zo duidelijk genoeg is.



1 opmerking: