vrijdag 2 oktober 2015

Blue Poppy

Hallo allemaal,

Wat is en blijft het werken met kleuren toch geweldig!
Er zijn ook zoveel kleurmiddelen. Zo ben ik ooit begonnen met potloden, en ja, toen was er geen houden meer aan hihi.. .Inmiddels heb ik al diverse kleurmiddelen in huis, waaronder mijn grote favoriet de PanPastels. Maar zo heb ik ook eens wat Copic Markers gekocht, gewoon om te kijken of ik dat leuk vond. Nu moet ik bekennen dat dat dus niet echt mijn ding was.

Maar dan heb je collega`s die met Copic Markers weer prachtige dingen maken.
Tja, dat wil ik dan natuurlijk ook proberen. Dus mijn kleine voorraadje Copic`s weer uit het stof
gehaald en ben er mee aan de slag gegaan. Het resultaat wilde ik toch aan jullie laten zien ;)


Met wat oude blokjes stempels heb ik de vierkantjes gestempeld.
Dit heb ik gedaan door ze met een Copic Marker in te kleuren en met wat activator
 vochtig gesprayd. Dit heb ik op glanspapier gestempeld en toen kreeg ik dus de vierkantjes die je hier op de kaart ziet.  Ik heb bij deze kaart gebruik gemaakt van de kleuren 
B24 - BV 13 - B21 en B26
Tja, en toen had ik een kaartje met 8 vakjes....en wat nu...dacht ik.
Ik ben toen de "poppy" stempel erop gaan stempelen met een watervaste inkt. 
Deze heb ik vervolgens met de zelfde Copic kleuren ingekleurd als dat ik de achtergrondjes had gemaakt. Door meerder lagen te kleuren werd het steeds donkerder.


Vervolgens heb ik er nog een frame stempel overheen gezet,
Dit heb ik gedaan door eerst de bloem te bedekken met een stukje papier. De bloem nog een keer stempelen op papier en uitknippen. 
Dit noemen ze maskeren. Daarna heb ik het frame uitgeknipt en op diverse kleuren bijpassend
cardstock geplakt. Vervolgens heb ik een vierkante witte kaart gesneden waar ik een tekst
op heb gestempeld en langs de randjes met een  Multi Liner van Copic dunne randjes
heb gedoedeld. Op de witte kaart heb ik de bloem geplakt en was mijn kaart klaar.  

Ik vond het geweldig leuk om te maken en zo zie je maar dat je hobbyspullen
soms moet bewaren hahaha...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten