donderdag 15 oktober 2015

Zonnestralen

Vandaag een kaart met toch wel een van mijn favoriete kleurmiddelen, PanPastel.
Na het volgen van de 10 lessen, bij een gediplomeerd docent, die ik iedereen aan wil raden, is het voor mij steeds weer even leuk om met mijn "pannetjes" te kleuren. 
Maar nu over tot de orde van de kaart, omdat we nog even konden genieten van het zonnetje was mijn besluit om nog een "zonnig" kaartje te maken niet zo moeilijk.




Hier eerst even de kaart als geheel, daarna vertel ik stapje voor stapje hoe ik de kaart heb gekleurd.



Ik begin altijd met de huidskleur. Hiervoor zijn de volgende kleuren gebruikt:
 Red Iron Oxide Tint 380.8
               Red Iron Oxide Shade 380.3 en voor de wangen: Magenta Shade 430.3


Daarna waren de haren aan de beurt, hiervoor de kleur: Red Iron Oxide 380.5.
met een fijn penseeltje (Artigo) en met wat water trek ik fijne streepjes, zodat er structuur in de haren komt.


De prachtige hoed is gekleurd met : Yellow Ochre Tint 270.8
                                                          Yellow Ochre 270.5 en Yellow Ochre Shade 270.3


Voor de kleding gebruikte ik: Hansa Yellow Tint 220.8 - Hansa Yellow 220.5
 Hansa Yellow Shade 220.3 en Hansa Yellow Extra Dark 220.1
Violet 470.5 - Violet Shade 470.3 en de bolletjes met Magenta 430.5

De schoenen hebben een beetje glitter door het gebruik van Pearl Medium Black Coarse 014.


Als laatste de bloemen en blaadjes met : Oranje 280.5 en Diarylide Yellow 250.5
                                                                 Bright Yellow Green 680.1



Als laatste heb ik de achtergrond nog heel licht wat gekleurd met een van de gebruikte kleuren, omdat ik twee verschillende kaarten heb gemaakt laat ik hier de andere ook nog zien, zo zie je dat je door een ander designpapier te gebruiken je weer helemaal een andere kaart krijgt.


Ik sluit af met kleurige groetjes, Mieke.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten